A divatos, de olcsó ruháival az online piacon taroló kínai láncot, amely az olyan óriásokat is maga mögé utasította, mint a Zara vagy a H&M, nem először illetik csúnya vádakkal. A Shein termékein keresztül érkező állítólagos segélykérő üzenetek miatt az interneten bojkott indult, pedig a vállalat válaszából az derül ki, hogy az inkrimináló felvételeket egytől egyig hamisan kapcsolták hozzájuk.
A botrány a TikTok felületén indult el, ahol 6,5 millió lájkot gyűjtött a videó, amelyen bemutatják, hogyan kérnek segítséget a vásárlóktól, vélhetően a Shein dolgozói. Az egyik képen még az is látható, hogy valaki fogászati problémája miatt küldte különös üzenetét. Miután mindenkit arra buzdítottak, ne vásároljanak többet a ruhaipari cégtől, a Shein is közzétette saját videóját, amelyben határozottan cáfolnak minden vádat. “Szeretnénk világossá tenni, hogy komolyan vesszük az ellátási lánc ügyeit.
Szigorú magatartási kódexünk megtiltja a beszállítóknak a gyermek- vagy kényszermunka alkalmazását, és nem toleráljuk a szabályok be nem tartását”
– olvasható a cég közleményében. A videón pedig tételesen felsorolják, hogy az egyes fényképek honnan származnak valójában, az egyik esetben az derül ki, hogy
nem is segítségért folyamodnak a szövegben, hanem az öblítőszer használatára hívják fel a figyelmet.
(via Designtaxi)