Immár tizedik alkalommal indul kampány a sertéshús népszerűsítésére: a nagyböjtig tartó médiakampány online és nyomtatott formában is megjelenik, kóstoltatással egybekötve, véleményformáló hírességek közreműködésével. Kiemelt fókuszban egy különleges sertésfajta, a mangalica áll majd.
A világpiaci változások nehéz helyzetbe hozták a sertéságazatot, hiszen az alacsony felvásárlási árak magas költségekkel párosulnak.
Tarpataki Tamás a minisztérium céljának nevezte az állattartók életképességének, versenyképességének, likviditási helyzetének támogatását. A kormányzat ennek érdekében állatjóléti támogatásokat, kártalanításokat, krízisbiztosítási rendszert, válságtámogatásokat, támogatott hitelkonstrukciókat hirdetett meg. A kizárólag költségvetési forrásból megvalósuló állatjóléti támogatásokkal a gazdák biztosíthatják a megfelelő takarmányozási és tartási feltételeket az állataiknak. A támogatásokon felül a minisztérium marketingkampányokra is biztosít csaknem 200 millió forintot évente, hogy ösztönözze a magyar sertéshús fogyasztását.
Az eddigi kampányok sikeresnek bizonyultak, a sertéshús visszakerült a magyar családok asztalára. Míg 2013-ban, az első kampány évében 24 kilogramm volt Magyarországon az egy főre jutó éves sertéshúsfogyasztás, addig ma már ez a szám 32-33 kilogramm körül alakul – tudta meg a vg.hu.
Az AMC ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely szerint a magyar sertéshús biztonságos, fogyasztása pedig fontos az emberi szervezet számára, hiszen értékes ásványi anyagokat, vitaminokat, nélkülözhetetlen aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz. A kedvező élettani hatásokra a most kezdődő kampány is fölhívja a figyelmet.
(MTI/vg.hu)