Az utóbbi években egyre gyakrabban futunk bele olyan luxusházak által piacra dobott termékekbe, amikről első látásra hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy csak viccnek szánták. Ebbe a listába tökéletesen illik a Saint Laurent legújabb táskája is, ami pontosan olyan, mint a McDonald’s-nál kapható Happy Meal-hez használt dobozok, természetesen méregdrágán – írja a High Snobiety.
Kerti szerszámok négymillióért a Diortól, hétszázezres kukászsák a Balenciágától, milliós pingpong szett a Louis Vuittontól: csak néhány azok közül a sokak számára meglepő termékek közül, amikkel az elmúlt évben az évszázados hagyományokra visszatekintő, luxus divatmárkák előálltak. Hozzájuk csatlakozik most a Saint Laurent is, aminek a legújabb kollekciójában helyet kapott az úgynevezett Take Away Boxot, vagyis szó szerint elviteles doboz. A kiegészítő első látásra tényleg a gyorséttermi lánc verzió tökéletes mása – azt leszámítva természetesen, hogy elképesztően drága borjúbőrből készült és emiatt az ára sem hétköznapi:
1890 dollárt vagyis jelenlegi árfolyamon hétszázezer forintot kell fizetnie annak, aki szeretné magáénak tudni a nem mindennapi táskát.
A táska ráadásul a kialakítását tekintve is olyan, mint egy elviteles doboz, vagyis ugyanúgy lehet szétnyitni a füleit majd utána egymásba visszacsúsztatva becsukni azt. A YSL monogrammal ellátott kiegészítő belsejében, ami velúrból készült és több zsebet is tartalmaz. A Take Away Box két színben érkezik: feketében és barnában – utóbbit ráadásul nem mindennapi módon, úgynevezett növényi barnítással érték el.
A növényi barnítás az egyik legrégebbi bőrszínező technika, amikor különböző növényekből kinyert színezőanyagokat használnak ahhoz, hogy elérjék a megfelelő színt.
Annak ellenére azonban, hogy valóban ez az egyik legrégebbi módszer, a divatipar termékeinek mindössze a tíz százalékánál használják ezt az eljárást – pedig a szakértők szerint ez sokkal inkább környezetbarát megoldás, mint bármi más.
A McDonald’s esetében nem ez az első alkalom, hogy egy nagy divatházzal dolgozik együtt. A világ legnagyobb gyorsétterem-lánca nemrég az Adidas-szal közösen dobott piacra egy nem mindennapi sportcipőt is, de a Moschino-val is készítettek már együtt kiegészítőket.