A hagyományos szezonvégi akciózás előtt, már július elején meghirdették a 40-50 százalékos leértékeléseket a ruházati boltok, a cipőkereskedők, hogy visszacsalogassák a vásárlókat a boltokba – jelezte a Magyar Nemzetnek a kereskedelmi szövetség.
“Idén áprilisban kilencven százalékkal volt kisebb a hazai ruházati piac forgalma az előző év áprilisához képest. Ezért az újranyitásokat követően látványosabb akciózásba kezdtek a boltosok, hogy visszacsalogassák a vevőket” – mondta a lapnak Vámos György. Ráadásul, ezek a kedvezmények egyszerre jelentek meg a hó végén szokásos szezonális leértékelésekkel.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára kiemelte, hogy “idén az újdonság az, hogy lényegében a teljes évszakban egybefolynak az akciózások, kifejezetten annak érdekében, hogy a vásárlók visszatérjenek a ruházati piacra, ahol a tavaszi kollekció nagy része készleten maradt az üzletekben, de a nyáriból sem fogy annyi, amennyit várnának”.
Fő az óvatosság
Vámos György szerint a fogyasztók óvatosabban költekeznek, és ez a ruhák, cipők, táskák, divatipari cikkek eladásaiban, de a tipikus nyári termékek – például strandcikkek – beszerzésekor is érezhető minden értékesítőhelyen. Hozzátette: a plázákba, kisebb butikokba, piacokra még mindig nem tért vissza a járvány előtti látogatószám.