Megközelíthette az 1.100 milliárd forintot a webáruházi költekezés 2020-ban, 40% körüli növekedési ütemmel, a korábbi év 765 milliárd forintjával szemben – egyébként akkor ugrott nagyot a webes vásárlás, amikor súlyosbodott a járvány és bezárták, vagy korlátozták a hagyományos iparcikkes boltokat – írja a Blokkk.com. A Black Friday ehhez képest nem is hozott olyan sokat a webáruházak konyhájára.
Az elmúlt évek 30-40%-os webáruházi növekedése a digitalizációnak köszönhető, átalakultak a vásárlási szokások – de milyen súlyt képez vásárlásainkban a webes költekezés? Két termékkör – élelmiszerek és az iparcikkek – havi adataiból az kerül ki, hogy a korábbi 10% alatti webes részarány a boltzáras, súlyosabb járványos hónapokban kétszámjegyűre vált és 16-17%-ra szökik fel – ilyen volt áprilisban és novemberben. Másik oldalról nézve: még ezekben a hónapokban is a vásárlók a pénzük több mint 80%-át fizikai boltokban költötték.