A Tesco eladásai jócskán megnövekedtek, a britek legfőbb kikapcsolódása ugyanis a deluxe termékek online rendelése volt a lezárásokkal fűszerezett ünnepi időszakban. A Tesco Finest termékcsaládban 14% -kal nőtt az áruk iránti kereslet, míg a vegán karácsonyi alternatívák értékesítése is megugrott. A vezérigazgató, Ken Murphy elmondta: “Rekord karácsonyt hoztunk minden formátumunkban és csatornánkon. Az online élelmiszerek iránti példátlan keresletre válaszul a kollégák több mint 7 millió megrendelésnek tettek eleget, amelyek több mint 400 millió egyedi tételt tartalmaztak a karácsonyi időszakban.”
Az üzletlánc online értékesítése 80% -kal nőtt a január 9-ig tartó 19 hét alatt, ami közel 1 milliárd font extra értékesítésnek felel meg.
Az ünnepi hetek alatt fokozottan figyeltek a kiszolgáltatott dolgozók védelmére, csaknem 35 ezer szezonális alkalmazottat vettek fel, ráadásul 10% -os bónuszt adtak nekik. “Kollégáink túlléptek, túljutottak minden kihíváson rendkívüli körülmények között, köszönetet mondok nekik ezért” – tette hozzá Murphy. Persze a Tescón kívül egyéb nagy élelmiszerboltok, kereskedelmi egységek is profitáltak, miközben a nem alapvető üzletek és éttermek Covid miatt zárva tartanak.
Eközben a Primark tulajdonosa, az Associated British Foods közölte: a divatlánc több mint 1 milliárd font értékű eladástól esik el, ha a jelenlegi boltzár február végéig folytatódik. Jelenleg 389 globális üzletéből 305 zárva van – beleértve mind a 190 brit üzletét -, ami a kiskereskedelmi értékesítési terület 76% -át teszi ki. Voltak szerencsésebbek is: az online divatkereskedő, a Boohoo erős, 40% -os növekedést ért el 2020 utolsó négy hónapjában, a bevételek 660,8 millió fontra rúgtak ebben az időszakban és a Halfords is növekedést látott az eladásokban az ünnepek alatt, kiemelkedő volt a kerékpárok, az e-kerékpárok és a robogók értékesítése – írja a BBC.