A Reál hálózatából ezer bolt eltűnt öt év alatt, az összbevétele emelkedett, így az egy üzletre jutó forgalom látványosan emelkedett, megduplázódott. Ezzel még a meredek emelkedőn lévő diszkontokat is megelőzte a magyar boltlánc – írja a Napi.hu.
A magyar kiskereskedelem kilenc, legjelentősebb árbevétellel rendelkező boltlánca tavaly 4735 milliárd forintos bruttó árbevételt ért el a Trade Magazin listája szerint, ez több mint 6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, az öt évvel korábbi szintet pedig 32 százalékkal haladja meg.
Az elmúlt években a diszkontok – Aldi, Lidl és Penny Market – tudott jelentős forgalomnövekedést elérni, a hipermarkettel rendelkező boltláncok közül csak a Spar javított az eredményén.
A magyar láncok a kilenc boltlánc 4735 milliárd forintos bruttó forgalmának 34 százalékát adták közösen, annak ellenére, hogy az utóbbi években 20 százalékkal csökkent az összhálózatuk. 2014-ben közel 10 ezer bolttal rendelkeztek, 2019-ben kevesebb mint 8 ezer boltjuk volt.
Élre állt a Reál
Mivel az üzletek számának csökkenése és a bevétel növekedése is eltérő volt a három magyar boltláncnál, ezért különböző eredményeket értek el. Ebben az összevetésben pedig a legtöbb boltot elveszítő Reál áll a legjobban – írja a Napi.hu.
Egy Reál-üzlet 2019-ben több mint 332 millió forintot hozott össze, ez picivel több, mint a duplája a 2014-es boltonkénti bevételének, amivel megelőzi a külföldi láncok hasonló összeállításban első helyen álló, boltonkénti bevételét a szóban forgó ötéves periódusban 97 százalékkal növelő Lidlt. Igaz, a Lidl – ahogy a többi diszkont – ebben az időszakban növelte a boltjainak számát – olvasható a lapban.
Szintén a fenti szempontok alapján a magyar láncok rangsorában a Reált a Coop követi: egy boltra jutó bevétele 39 százalékkal 144 millió forintra emelkedett, a harmadik helyen pedig a CBA áll 21 százalékos emelkedéssel, boltonként több mint 226 millió forinttal.