Bujdosó Gergely állt elő az ötlettel, hogy pörgessék fel az e-piacterek hagyományos működését, és háromoldalú online piacteret hozzanak létre. Az eladó és vevő mellett megjelenik az önkéntes hirdetésmegosztó, aki hirdetési sikerdíjat kap, ha rajta keresztül talál vevőre az adott termék. Jelenleg pilot jelleggel kezdi szolgáltatása bevezetését a Quica OÜ tallinni székheű nemzetközi vállalkozás, amely tulajdonosi körét magyar, európai és amerikai szakemberek mellett, angyalbefektetők alkotják – írja a Napi.hu.
Mit kapnak azok, akik használják?
Az eladók, akár magánszemélyek, akár cégek, gyorsan és gazdaságosan adhatnak el a Quicán keresztül, míg a hirdetéseket megosztók könnyedén juthatnak pénzhez. Mivel a tulajdonosok többsége magyar, így a hazai pilot bevezetés volt célszerű, de később német és angol nyelvterületeken kezdené meg a nemzetközi terjeszkedést.
A bővüléshez azonban pénz kell, és nem is kevés. Éppen ezért további tőkebevonást terveznek 20-50 ezer eurós nagyságrendben, amely a nemzetközi terjeszkedést, illetve a kereskedelmi partnerek sikerességét növelő tracking és az adatszolgáltató rendszer felépítését szolgálná. A 2022-re tervezett 34-50 millió forintos árbevételt évente 3-4 szeresére kívánják emelni.