Az elmúlt hetekben rengeteg hír látott napvilágot a legnépszerűbb ír áruházláncról, a Primarkról és arról, hogy mikor érkezik meg hazánkba is. A világszerte ismert üzletláncot nem véletlenül várják ennyien Magyarországon is, hiszen olyan árakon juthatunk hozzá ruházati termékekhez, ami a már ittlévő fast fashion üzleteknél is jóval alacsonyabb – írja az Index. A portál
azt is összeszedi, hogy mi az oka annak, hogy a Primark képes ennyire olcsón adni a termékeit.
Először is az, hogy elképesztő mennyiségben szerzi be az árukat, ezért képes árengedményt kicsikarni a gyártótól, amit részben a vevőknek is átengednek. Ezen felül – eléggé meglepő módon – az üzletlánc nem hirdeti magát reklámokban, csak és kizárólag közösségi oldalakon, így erre sem kell költenie. A Primarknak emellett nincs saját gyára sem, ami szintén sokat farag az árakból, a beszállítóktól pedig elvárják, hogy úgy csomagolják a termékeket, hogy az rögtön az üzletek polcaira kerülhessen. Legvégül pedig a teljes ellátási lánc minden pontján, a beszerzéstől a raktározáson át a konkrét árusításig mindenhol odafigyelnek a költségcsökkentésre.
A Primark másik előnye a versenytársaihoz képest a teljesen eltérő üzleti modell alkalmazása. Ők ugyanis nagyon alacsony haszonnal dolgoznak, viszont az elképesztő mennyiség miatt még így is nyereséges a cég. A másik pedig, hogy ők – ellentétben mondjuk a H&M, vagy a Zara kínálatával –
nem változtatnak havonta, kéthavonta a kollekciókon: ha kell, évekig kint tartanak egy-egy darabot,
így is spórolva a költségeken.