A Praktiker kínálatának egyik vezérterméke a festék – még a gazdasági válság időszakában is van rá kereslet. Nem is csoda, hiszen a kifestés a legolcsóbb felújítási formák egyike és a rendszeres tisztasági festés például különböző intézményekben nélkülözhetetlen. A 20 áruházban és a webshopban, a festék árucsoportban jelenleg több mint kétezer termék kapható, amelyeket a barkácsáruház magyarországi beszállítóktól és kereskedőktől szerez be – írja a Napi.hu. Megkeresésükre B. Molnár Erzsébet, a Praktiker kategória menedzsere elmondta: “A szegedi, a székesfehérvári, a pécsi valamint a budapesti áruházaink festékosztályát XL méretre bővítettük, illetve kiemelt festékkeverő centrumokat hoztunk létre. Egyedi falfestési technikákhoz is adunk ötleteket, kínálunk termékeket ezen áruházainkban, számítva arra, hogy ez a termékkör az Otthonfelújítási program egyik igen jelentősen keresett kategóriája lesz.
Idén annyi festékkatalógus fogyott az első három hónapban, mint a korábbi években egy teljes szezon során.
Slágertermék a beltéri fehér és készre kevert színes festékek, de a faápolással kapcsolatos termékek is igencsak népszerűek. A jó ár-érték arány kiemelt szempont, ahogy az egyszerű és gyors felhasználhatóság is. Előtérbe kerültek a vizes bázisú festékek, jelentős a fehér diszperziós festékek forgalma.
Az utóbbi időkben a kész színes festékek forgalma és jelenlegi növekedési indexe is meghaladja a fehér diszperziósokét. A koronavírus miatt fontos tényező lett a fertőtlenítés, ami a mészfestékek „reneszánszához” is vezetett. A beltéri színes festékek lemosható, dörzsálló, páraáteresztő képességei egyre inkább befolyásolják a fogyasztókat.