A kamerás keresőalkalmazás segítségével az előttünk lévő termékeket menthetjük saját tábláinkra, a “Shop” tab kiválasztásával pedig közvetlenül kereshetünk a Pinteresten megtalálható termékek között, és azonnal is meg vásárolhatjuk azokat – írja a Kosárérték a Pinterest közleményére hivatkozva. Azt is hozzátették, hogy nemcsak a kamerával készített fotókra kereshetünk, de a galériából bármilyen támogatott formátumú képre is. Az újítással már csak egy lépés, hogy bármilyen platformon talált terméket megvásárolhassanak a felhasználók online.
Folyamatosan fejlődnek
A hatékonyabb keresés érdekében – például a ruhák kategóriában már a színeket, a stílust, az anyagot, a hosszt, az alkalmat, a cipő magasságát és az évszakra jellemző jegyeket is indexeli a cég keresője, ez a fejlesztés pedig közel ötven százalékkal növelte az alkalmazás hatékonyságát.
A vásárlók egyre magabiztosabban használják a telefon kameráját vásárlásra, így nem meglepő, hogy nagyot ugrott a vizuális keresést használók száma 2019-hez képest.
Shoptify a Pinteresten
A több mint egymillió kereskedőt kiszolgáló Shoptify a Pinterest partnere lett, aminek köszönhetően a webshop-rendszer ügyfelei a termékkatalógusukat egyetlen gombnyomással közzétehetik a képmegosztó portálon, mindeközben a cég által kiválasztott influenszerek a “shopping spotlight”-nak hívott felületen ajánlják az árukat. Konkurenciája az Instagram Shopping, ami szintén a platformon megosztott termékek közvetlen megvásárlását teszi lehetővé a felhasználók számára, valamint a Google “Lens Camera” ami mostanában a nem fizetett hirdetésként listázott termékeket jeleníti meg elsőként a felhasználóknak.