A teherautó-vezetők hiánya és a járművezetői vizsgáztatás és képzés nagyjából egyéves kiesése mellett az üdítőket gyártó cégnek a dobozok és Gatorade-palackok hiányával is szembesülnie kellett – ez utóbbihoz hozzájárult, hogy a világjárvány okozta korlátozások feloldását követően megugrott a kereslet az italok iránt az éttermekben és a színházakban. A PepsiCo az elmúlt hetekben már emelte üdítőinek és snack-einek árát, követve a csomagolt élelmiszeripar szélesebb körű stratégiáját, mivel a nyersanyagárak emelkedése a haszonkulcsokat szorítja – írja a Napi.hu.
“Arra számítok, hogy valószínűleg a jövő év első negyedévében is lesz némi áremelkedés, ahogy teljesen beépül a nyersanyag-infláció hatása” – mondta Johnston, hozzátéve, hogy várakozásai szerint a legtöbb ellátási lánc zavar 2021 végére mérséklődik.
A riválisnál is akadnak gondok
A Coca-Cola is általában konténerekben szállítja áruit – az egyforma méretű fémdobozokba csomagolása megkönnyíti a teherautók, vonatok és hajók közötti szállítást, így a logisztikai tervezés is egyszerűbb, és a szállítási költségek is alacsonyabbak. Csakhogy a járvány és utóhatásai miatt a szállítmányozás leterhelt és konténerhiány van, ebből adódóan az árak is megemelkedtek. A szállítmányozási gondokat úgy ugorja meg, hogy szénszállító-hajókba pakolja a termékeit.