A Szentkirályi Magyarország Kft. 2022-ben elindított tízmilliárd forintos fejlesztési programjának egyik kiemelt célja a körforgásos gazdaságra történő átállás.
2024-től újra idehaza palackozzák a Pepsi termékeit
Részben a beruházásnak is köszönhetően a cég jövőre újra Magyarországon tudja palackozni a Pepsi termékeket, amelyek palackozását 2015-ben kivezettek az országból.
Az ünnepélyes átadón Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára elmondta: az ötéves fejlesztési program megerősíti a cég piaci pozícióját, eközben a vállalatcsoport nagyban épít a nemzeti adottságokra is. Hangoztatta: a cégcsoport számíthat arra, hogy a kormánynak még a válságos időkben is “mindig lesz ereje támogatni a bajnokcégeket”.
Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország Kft. társtulajdonosa és elnöke arról beszélt, hogy a Szentkirályi ereje bizonyítja: a brand, a márka minden válságot túlél.
A Szentkirályi márka folyamatosan újítja meg magát
Elmondása szerint a vállalat termékei iránt folyamatosan nő a kereslet, és a most átadott új gyártósornak köszönhetően hosszú távon biztosított lesz az igények kielégítése. Jelezte: további bővítéseket készítenek elő, hogy megerősítsék a Szentkirályit stratégiailag is fontos nemzeti vállalatként.
A Szentkirályi Magyarország Kft. elődjét, a Szentkirályi Kft.-t 2003-ban alapították, azóta Balogh Levente ügyvezető, tulajdonos irányította.
A cég a minőségi termékek elkötelezett gyártójaként folyamatosan fejleszti és bővíti gyártókapacitását. Már 2005-ben és 2007-ben új PET-palackozó gépsorokat üzemeltek be, 2010-ben pedig új raktárbázis épült fel. 2012-ben egy nagy kapacitású előforma-gépet állítottak munkába, majd a vízkezelő technológia is megújult.
A Pepsi eddig is fontos szerepet játszott a cégnél
Az olasz Pasquale családdal közös beruházás során 2018-ban üzemcsarnok épült, amelyben modern gyártósort és egyéb kiszolgáló berendezéseket helyeztek üzembe. A Szentkirályi Magyarország Kft.-t 2019-ben hozta létre Balogh Levente és a Pasquale család.
Az ügyletre azt követően került sor, hogy közösen felvásárolták a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, ezzel a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos magyarországi forgalmazóivá és a franchise jogok birtokosává váltak.
Jelenleg a Szentkirályi Magyarország Kft.-nek csaknem 600 munkavállalója van. A cég két magyarországi üzemmel rendelkezik, 24 márka tartozik hozzá.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Szentkirályi Magyarország Kft. 2022-es nettó árbevétele 26,4 milliárd forint volt, egy évvel korábban 21,6 milliárd forint. A társaság tavalyi adózott eredménye 733 millió forint volt, míg 2021-ben 2,4 milliárd forint nyereséggel zárt.
(MTI)