A Pepsi 14 év után arculatot vált - látványos videó készült a debütálásról
Márciusban debütált a Pepsi új logója. Az új arculat kísértetiesen emlékeztet az 1987-97 között működőre, de más betűtípust és eltérő árnyalatú színeket kapott.
A PepsiCo termékeit naponta több mint egymilliárd alkalommal választják a fogyasztók világszerte, több mint 200 országban. A vállalat 2023-ban több mint 91 milliárd dolláros nettó árbevételt ért el, köszönhetően annak a sokszínű ital- és snackportfóliónak, amely magában foglalja a Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker és SodaStream márkákat is- közölte a Prnewswire.
A logót először az Egyesült Államokban mutatták be, most pedig globális szinten, több mint 120 országban debütált.
Ez az akció az első lépés a Pepsi új, merészebb korszaka felé. Az új Pepsi arculat merít a márka gazdag örökségéből, miközben modern elemekkel bővíti azt, a végeredmény pedig modern ugyanakkor egyértelműen ízig-vérig Pepsi. Az új logó modern köntösbe öltözteti a klasszikus Pepsi-színeket, a hullám pedig a zenét, a tömeg morajlását, a kultúra löktetését idézi meg.
A közvélemény döntött
Az arculatváltás egy dinamikus, új korszak kezdete a cég érdekében. A tervezési folyamat részeként világszerte arra kérték az embereket, rajzolják le a Pepsi-logót. A többségnek még mindig a legelső verzió, a földgömbben szereplő felirat ugrott be. Az új logó tervezésénél ezt vették alapul. A jeles eseményt világszerte lélegzetelállító digitális installációkkal ünnepelték. Az újratervezett logó, vibráló kék és fekete színeivel a márka új korszakának kezdetét is jelzi.
Látványos bemutatók az egész világon
London keleti részén, az O2 aréna szomszédságában egy digitális Pepsi installáció tűnt fel, amely az új arculat mellett a márka történtében kiemelkedő nemzetközi zenei előadókat is ünnepli. A bemutatás igazán látványosra sikerült: egy óriási, felfújható Pepsi-doboz emelkedett fel a magasba, lenyűgöző fényjáték kíséretében. Lengyelországban, Varsóban és Vietnamban, Ho Si Minh-városában 70 héliumos léggömbbel rajzolták az égre az új logót, de más országokban is ünnepelték az arculatváltást. Többek között Szaúd-Arábiában, AlUlában, Egyiptomban – mindegyik bemutatón innovatív és látványos technológiát használt a vállalat. Pakisztánban, a Gaddafi krikettstadionban például egy hatalmas Pepsi doboz landolt a játék közepén, a nézők legnagyobb megdöbbenésére.
Eric Melis, a PepsiCo globális márkamarketingért felelős alelnöke elmondta: “A Pepsi ezzel a vizuális identitásváltással a “Thirsty for More” márkaplatformját akarta életre kelteni. A célközönség a folyton új élményekre és tapasztalatokra szomjazó fogyasztó. Mindig is egy merész márka voltunk, amely megkérdőjelezi a konvenciókat, és az élvezetet helyezi előtérbe. Az új arculat merész, bátor, modern és ikonikus. Vásárlóink ugyanazt a nagyszerű ízvilágot várhatják, amelyet már megszerettek, még több olyan magával ragadó és szórakoztató élménnyel, amelyről a zene, a sport és a kultúra területén is ismertek vagyunk.”
Fotó: Pepsi Co