A kreatív reklámok új szintjének gyakorlati megvalósulását tapasztalhatták meg a hétvégén a Deák tér környékén járók: a Mobilfox “belharcának” álcázott konfliktus és az azt feloldó pénzosztás valójában műbalhé volt – írja a Világgazdaság.
25 százalékos részesedés
Mint korábban megírtuk, szombat délután pénzeső hullott a Deák téren járókra. Szépréthy Roland, a Mobilfox influenszere kétmillió forintot szórt szét a cég irodájának tetejéről. Az akció előzménye az volt, hogy a vállalat alapító-vezetője, Diller Kevin azzal vádolta meg a tartalomgyártót, hogy az “ellopta” a cég TikTok-fiókját, majd kirúgta a fiatalt.
Szépréthyt a nyilvánosság elé tárta a “konfliktust”, jelezve, hogy 25 százalék tulajdonrészt vagy szerinte azzal egyenértékű százmillió forintot követel a cégtől, és amennyiben az igénye teljesül, akkor szétszór kétmillió forintot. A jelek szerint ez meg is történt, ugyanis a pénzeső valódi volt.
A Forbes beszámolója szerint ez valóban azért történhetett meg, mert Szépréthy Rolandnak sikerült megegyeznie a Mobilfoxszal, így 25 százalékos részesedése lett a társaságban.
Ágyneműtartóból a világpiacra
Diller Kevin tizenöt évesen, a nagymama ágyneműtartójából indította a Mobilfoxot, ma már tizenkét országban dobálják törhetetlen telefontokjaikat – mutatja be röviden a grandiózus marketinggel, pimasz ötletekkel és jórészt huszonévesekből álló vezetőséggel működő több mint négymilliárdos céget a Forbes. A minőségi ugrás, az ellátási lánc lerövidítése és a készlet feletti nagyobb kontroll érdekében Dillerék Kína helyett Kaposváron fogtak gyártásba.
A Mobilfox Tiktok-csapatát Szépréthy Roland vezeti. Felé az az elvárás, hogy havi húsz videónak kell elkészülnie a hat legfontosabb piacon, ez havi százhúsz videó.
Pénzeső és virágtiprás a belvárosban
A szombati, budapesti pénzszóráson – amelyen ajándékutalványokat és Crocs papucsokat is osztogattak – a kétezer darab ezresért mintegy 7000 fős tömeg jelent meg. A bankjegyekért tülekedő résztvevőket a cég biztonsági őreinek kellett féken tartaniuk.
A tömeg elszántságát az is jelzi,
az esemény áldozatául esett a Deák tér egyik frissen beültette virágágya.
“A hétvégi hőhullám sajnos agyára ment pár embernek és a csodásan kivitelezett ‘influenszer gerilla-marketing’ áldozata egy frissen kiültetett virágágy lett. Nagy segítség ez a városzöldítésnek, köszönjük” – írta Bardóczi Sándor, Budapest főtájépítésze a Facebook-oldalán.
Bardóczi azt javasolta, “ha esetleg a pénzszórás ötlet marketingesei utóbb elgondolkodnak egy picit, és szeretnék ezt a pusztítást valahogy kompenzálni, a főváros által létrehozott Zöld Budapest Alapítvány kész befogadni adományokat, és azt célzott módon a károk helyrehozására fordítani”.
Szombat délután egy másik “tömegrendezvénynek” is helyszínéül szolgált a pesti belváros. A Balázs Kicks Károly körúton álló boltja előtt akkora tömeg verődött össze egy új, limitált, 18 ezer forintos pólóért, hogy egy időre még a forgalmat is le kellett zárni a Deák térnél.