A közel egy éve fennálló együttműködés újabb lépéseként a Penny Magyarország és a Munch országszerte elérhetővé teszi az élelmiszermentő szolgáltatást. A teljeskörű lefedettség február 12-ig valósul meg, így minden vármegye lakói fenntartható módon spórolhatnak majd – áll a Penny közleményében.
Mint írják, a Munch népszerűsége töretlen a Pennynél: az elmúlt kilenc hónapban 17.000 vásárló már 41.000 alkalommal, összesen 53.000 csomagot mentett meg a kidobástól.
Az üzletlánc most újabb lépést tesz a fenntarthatóságért, ugyanis 2024. január 29-én hat, majd február 12-én további hat vármegye üzletei csatlakoznak a Munch ételmentő platformhoz. Így
február közepétől minden Penny-vásárló minimum 50 százalékkal kedvezményesebb áron juthat zöldség és gyümölcs, valamint vegyes ételcsomagokhoz.
“Ezek megvásárlásával pedig nem csupán jelentős összegeket takaríthatnak meg, de az élelmiszerpazarlás ellen is tehetnek a vásárlók” – olvasható a közleményben.
Az ételmentés a napi rutin részévé vált a vásárlók körében, bebizonyosodott, hogy kisebb települések esetén is kifejezetten alkalmas eszköz a felesleg koordinált csökkentésére – nyilatkozta Perepelica Kirill. A Munch társalapítója elmondta: a felhasználók 75%-a muncholás mellett a teljes bevásárlást is az adott üzletben intézi.
Így működik a Munch a Penny üzleteiben
Az érdeklődők a Munch alkalmazáson keresztül egy úgynevezett “meglepetéscsomagot” vásárolhatnak meg, amelyet az előzetesen megadott idősávban a kiválasztott Penny-üzletben vehetnek át. Ezekbe a csomagokba rövid lejárati idővel rendelkező, vagy fogyasztásra még teljes mértékben alkalmas, de nem szabványos formájú, csomagolású termékek kerülnek.
A Munch-ot 2020-ban 4 fiatal hozta létre, akik a modern technológia eszközét felhasználva harcolnak az ételpazarlás ellen. A Munch egy olyan platform, amin keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket.