Az elektronikus kereskedelem a járvány idején való, soha nem látott dinamikus felfutásával milliós, milliárdosra lehet becsülni havi szinten a különböző csalási és támadási kísérleteknek a számát, amit a PayPal fizetési rendszer érzékel. Amit ők tenni tudnak, hogy folyamatosan fejlesztik a technológiát, a kapacitást, és azokat a csatornákat is, ahol az ügyfelek jelezhetik, ha valamilyen gyanús tranzakciót észlelnek, vagy csalók megkeresik őket a márka nevével visszaélve – írja a Napi.hu. Az ünnepi időszakban még jobban tetéződik a visszaélések száma, épp ezért nekünk, felhasználóknak is érdemes résen lennünk – hiszen rajtunk is múlik.
Árulkodó jelek
Valószínűleg sokan találkoztak olyan esettel, amikor, a cég nevében próbáltak illetéktelenek adatokat megszerezni, vagy közvetlenül megkárosítani felhasználókat. Ezekre a következő intő jelek figyelmeztetnek:
- A támadó üzenetekben gyakoriak az elütések, helyesírási és a nyelvtani hibák.
- Figyelni kell, ha a feladó magát a PayPal képviselőjeként azonosítja, de a levél a céghez semmiben nem köthető (például: spfr2013qz7@nomail.com) címről jön.
- A kereskedőket igyekeznek átverni olyan tartalmú üzenetekkel, hogy a PayPal már megkapta egy rendelésért a pénzt, abban reménykedve, hogy az eladó így postázza az árut.
- Ha bekövetkezik valamilyen természeti katasztrófa, vagy baleset, ilyenkor megjelennek az áljótékonykodók is. Ha ismeretlen a pénzt kérő jótékonysági szervezet, vagy egyenesen gyanús, mindenképp fontos tájékozódni.
Magyarországon még nem annyira elterjedt csalási módszer, amikor elhitetik egy felhasználóval, hogy túl sok pénz került a számlájára valamilyen tévedésből, és arra megy ki a játék, hogy a megtévesztett ügyfél hozzáférhessen a gépükhöz, és ezzel a felhasználói fiókjaihoz. Amit észben kell tartani: a PayPal (ahogy sokan mások is) csak a saját felületein keresztül kommunikál, email-ben, üzenetben soha nem kér személyes adatot, ilyet nem is szabad soha megadni.
Ha valaki gyanút fog, vagy bizonytalan, a támadó levelet továbbítsa a spoof@paypal.com címre.