A divatházak hosszú évek óta ugyanolyan erős vásárlóerőként tekintenek a gyerekekre, mint a felnőttekre – illetve nem is feltétlen rájuk, hanem a szüleikre, akik természetesen próbálják a legjobb minőségű, legdivatosabb vagy épp legkényelmesebb darabokba öltöztetni a kicsiket. A ruházat mellett azonban egyre nagyobb népszerűsége van az úgynevezett gyerekparfümöknek is, amit most a francia luxusmárka, az Hermés, kifejezetten kisgyerekeknek szánt új illata is erősít – írja a Designtaxi.
Ha szóba kerül a francia divat sokaknak a Chanel, a Louis Vuitton vagy a Dior jut eszébe, holott a legrégebbi és a legnagyobb luxust kínáló francia márka nem más, mint az 1837-ben alapított, lassan kétszáz éve fennálló Hermés. A márka most egy meglepő termékkel bővítette a kollekcióját, mégpedig
egy olyan parfümmel, amit három éves kortól ajánlanak, és aminek az illata a leírás alapján olyan, mintha egy mesébe csöppentünk volna.
A Cabriole névre hallgató parfüm már a csomagolásával is visszaidézi a gyerekkori történeteket, a meséket: egy rajzolt kisfiú és egy ló látható rajta, akik – ahogy az az illathoz készített kisfilmből kiderül – közösen indulnak el felfedezni a világot.
Megnyugtató, kényelmet és biztonságot nyújtó illatot kerestem; olyat, ami a gyerekkor felhőtlenségét és felszabadult örömét adja vissza
– mondta a Cabriole megalkotója, Christine Nagel, aki szerint a szó szoros értelemben nem is parfümről van szó. – Ez valójában egy illatos víz, két alapjeggyel: a lonc és az illatcserje illatával. Remélem, hogy a Cabriole egy olyan játékra, felfedezésre hívja majd a gyerekeket, ami aztán végig kíséri az egész életüket. Az illatok és a természet szeretetét nem lehet elég korán megmutatni a kicsiknek, ezzel a termékkel pedig talán még egy más minőségű kapcsolódás is kialakulhat a szülők és a gyerekek között.
A parfüm természetesen teljesen mértékben alkoholmentes és nem tartalmaz semmi olyat, ami irritálná a kisgyerekek érzékeny bőrét, így három éves kortól lehet használni. Bár nyilvánvalóan vannak, akik nem értenek egyet azzal, hogy gyerekek parfümöt használjanak, abban is biztosak vagyunk, hogy a termék népszerű lesz – főleg azok között, akik szeretik a luxustermékeket. Egy üvegcse ugyanis 105 dollárba, vagyis 43 ezer forintba kerül.