Mint kiderült, sok fogyasztó „nem hiszi el, hogy a Heinz Ketchup alapvetően paradicsomból készül” – osztotta meg Luana Sa, a brazíliai Heinz márkaépítési menedzsere egy nyilatkozatában. Hogy végérvényes nyugvópontra mozdíthassa az ételízesítő eredetét érintő vitát, a márka paradicsommagokat tartalmazó “ültethető” címkéket vezetett be, hogy megerősítse, számukra mindig a „paradicsom az első.”
A Heinz brazíliai reklámpartnere, az Africa megtehette volna, hogy csak simán egy paradicsomot ábrázoló grafikát ragaszthat a csomagolásra, és kész.
A saját paradicsom termesztésére való buzdítás azonban a ketchupgyártás kezdeti folyamatának megértését is szorgalmazza, mint amilyen például a paradicsomok kiválasztása és betakarítása.
„Ezzel az akcióval azt szeretnénk megmutatni, hogy a ketchupunknak azért van ez a különleges íze, mert a paradicsomot elsősorban a mi magjainkból, a Heinz Seedsből vesszük, amelyet otthon ültetünk és termesztünk. Az ültethető címke megerősíti a Heinz Ketchup minőségét és kiválóságát, dicséri fő alapanyagunkat, és arra invitálja a fogyasztót, hogy vegyen részt ebben a folyamatban, és értsen meg többet belőle” – magyarázza Sa.
Mindössze 300 ültethető címkét készítettek, és ezek a Heinz online csatornáin, valamint a Sao Pauló-i Pao de Acucar szupermarketláncban kapható palackokon kerülnek forgalomba. Az aktivitást azzal ösztönzik, hogy az ülthethető címkés ketchuptulajdonosokat felhívták arra, hogy küldjenek fotót a növényeikről és cserébe különféle éttermi kedvezményeket kapnak.
(Via)