„Kategórián belül a magnéziumos szűrővel rendelkező, illetve a baktérium és mikroműanyagokat kiszűrő kancsók, illetve csapra szerelhető szűrők esetében volt érzékelhető a leglátványosabb növekedés. Utóbbi sokszorosára emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához képest” – árulta el Mátyás Zoltán, a LAICA termékeket forgalmazó Silko Five Kft. ügyvezető igazgatója a Pénzcentrumnak.
Mátyás Zoltán szerint ez egyértelműen annak köszönhető, hogy a magyar fogyasztók keresik a MOHU palackgyűjtögetéses rendszerének alternatíváját.
Ez valószínűleg amiatt is lehet, mert az automaták előtti sorban állás meghosszabbítja a vásárlásra szánt időt, de az sem kizárt, hogy sokan inkább költséghatékonyabb lehetőséget keresnek.
Népszerűek a szódagépek is
„Jól látható, hogy már januárban megindult a növekedés, éppen akkor, amikor a palackvisszaváltással kapcsolatos kormányzati kommunikáció elkezdődött. Az igazi nagy ugrás azonban júliusban, tehát a rendszer élesedése után valósult meg” – emelte ki Mátyás Zoltán. A cég az élénkülő keresletnek kedvezve idén a szódagépeket is bevezette a magyar piacra. Az eladásokból az látható, hogy ez a termékkategória is kedvező fogadtatásra talált.