Internetes fórumokon olvasható bejegyzések tucatjai, valamint a Világgazdaság és a Magyar Nemzet olvasóinak beszámolóiból egyaránt az derül ki, hogy hetek óta súlyos fennakadások vannak a Packeta csomagküldő szolgáltatónál.
Nekem magyar csomag lassan már két hete nem érkezik meg. Nem tudom, mi történik a Packetánál, de ez már felháborító
– írta valaki a Redditen, ugyanitt egy másik hozzászóló azt állítja, tizenkét napja feladott csomagja még mindig nem érkezett meg, folyamatosan arról értesítik csupán, hogy szállítás alatt áll.
“A Temuról rendeltem egy csomagot még szeptember 6-án, amit vámkezelést követően szeptember 16-án átadtak a Packetának, azóta kétszer kaptam kiszállítással kapcsolatos üzenetet, hogy már nagyon közel van a csomagom, szeptember 19-én kellett volna elhelyezzék egy automatában, szeptember 20-án telefonáltam, és tudtam még ügyintézővel beszélni, aki arról tájékoztatott hogy valamiért nem tudta a futár az automatában elhelyezni a csomagomat, ezért javasolta, hogy átvevőpontra kérjem, megtörtént a módosítás, azóta is várom az átvevőponton” – fogalmazott a Magyar Nemzet olvasója.
Volt olyan, aki arra panaszkodott, hogy
19 napja volt úton a csomagja Budapestről Halásztelek felé, de a cég az e-mailekre nem válaszol és a telefont nem veszik fel.
A Világgazdaság tesztelte is a telefonos ügyfélszolgálatot, tapasztalataik szerint a megadott szám gyakran nem kapcsol, amikor mégis, akkor pedig csak egy AI-alapú robot jelentkezik a vonal másik végén, amely felvilágosítással szolgálni nem tud.
A portál megkereste a Packetát a fennakadásokkal kapcsolatban, a vállalat annyit közölt, hogy leghamarabb hétfőn tudnak részletes tájékoztatást adni.
A Packeta szeptemberben maga is elismerte a problémákat. Akkor azt írták,
az elmúlt időszakban megnövekedett csomagmennyiség új kihívásokat hozott számunkra, de cselekszünk a megoldás érdekében.
A Packeta az RTL Híradójának megerősítette, hogy szerződést kötöttek egy “távol-keleti webáruházzal”, vagyis a késedelmek mögött Temuról érkező irtózatos mennyiségű csomag áll.
A műsornak megszólaló fogyasztóvédelmi szakember felhívta a figyelmet arra, hogy
a webáruházból rendelt termékek esetén nem a csomagküldő céghez, hanem a kereskedőhöz kell fordulni, amennyiben késedelmesen érkezik a termék.
A Packeta Magyarország legnagyobb személyes csomagátadási pontokból álló hálózatát üzemelteti, mióta a közelmúltban összeolvadtak Foxposttal.