Úgy döntött az OTP, hogy mobilböngészőből elérhetetlenné teszi a belépést az online banki felületére – írj a Portfolio.hu. Közel 3 héten belül megszünteti a pénzintézet azt a lehetőséget, hogy bármely mobilböngészőből, a belépéshez szükséges adataival tudjon bankolni bármely ügyfele. Minderre biztonsági okokból van szükség, az ügyfelek adatainak fokozott védelmében.
Az OTP hivatalos közleményében hangsúlyozta, hogy nem a mobiltelefonról történő elérhetőség szűnik meg, hanem a belépés lehetőségét csökkentik kizárólag a hivatalos mobilalkalmazásra.

Az OTP arra kéri ügyfeleit, hogy még időben töltsék le a MobilBank alkalmazást, és végezzék el a regisztrációt, hogy május 5-e után is zökkenőmentesen intézhessék pénzügyeiket okostelefonról.
A sikeres regisztrációhoz szükség van internetkapcsolatra, megfelelően hitelesített ügyfélprofilra, valamint célszerű, ha az ügyfél előkészíti banki azonosítóit – például azonosítószámát, jelszavát és az SMS-ben kapott biztonsági kódokat is.
A biztonság az első
A hirtelen meghozott döntés mögött valószínű az áll, hogy múlt héten szerdán és csütörtökön is, nemzetközi szinten kiemelkedő méretű túlterheléses (DDoS) támadás érte az OTP digitális rendszereit.
A netes offenzíva során több millió hamis kérés érkezett a szerverekre, amelyek emiatt túlterhelődtek, és nem tudták kiszolgálni a valódi ügyfeleket.
A bank tájékoztatása szerint a kibertámadás csupán a digitális ügyfélfelületek hozzáférhetőségét befolyásolta, tehát sem adatvesztés, sem anyagi kár nem történt. A szakértők a hatóságokkal és technológiai partnerekkel együttműködve hárították el a problémát.