Szerda után csütörtökön is leállt az OTP Bank okostelefonos alkalmazása – írja a Telex.hu. Ez rengeteg embernél nem csak ott okozott problémát, hogy magát az appot használva sem volt lehetőség bankolni. Mivel sokan az alkalmazás segítségével lépnek be a számítógépes webes felületre, így most ezt is érintette a korlátozás.
Ilyen esetekben a háttérrendszerek meghibásodása, frissítések során fellépő hibák vagy túlterhelés okozhatja az elérhetetlenséget. Gyakran előfordul az is, hogy egy rendszerfrissítés nem várt hibát idéz elő az alkalmazás működésében, vagy a szerverek nem képesek kiszolgálni a hirtelen megugró ügyfélforgalmat.

Számtalan felhasználó így el sem jutott a belépési képernyőig, és az internetbank is használhatatlanná vált, ahogyan a hitelesítés is.
A weboldalak működését monitorozó Downdetector oldalán is nagymértékben megsűrűsödtek a hibajelentések az OTP szolgáltatásaival kapcsolatban, ami azt jelzi, hogy országos szintű problémáról van szó, és nem pedig elszórt, egyedi esetekről.
A rendszerleállások ilyenkor nemcsak az online felületeket érintik, hanem a banki infrastruktúra más elemeinél is szemmel láthatóak lehetnek a hibák.
Jelen esetben a POS-terminálok is érintettek, több üzletben leállt a kártyás fizetés. Ez rendszerint pedig azt jelenti, hogy a terminálok nem tudnak kapcsolódni a központi engedélyezési szerverhez, így nem képesek hitelesíteni a tranzakciókat. Ilyen esetekben a vásárlás elutasításra kerül, függetlenül attól, hogy van-e fedezet a számlán.
Április 9-én is hasonló fennakadások voltak, de akkor viszonylag gyorsan sikerült megoldani őket. Remélhetőleg a bank ezúttal is rövid időn belül helyreállítja a szolgáltatásokat, de az ügyfeleknek addig érdemes készpénzt tartaniuk maguknál, vagy alternatív fizetési módokat keresni.