Szerda óta áruhitelt is kínál az OTP néhány hónapja indított webáruháza, a fizz.hu – számolt be a Blikk. A hazai lakossági bank több éve bővíti működését a hagyományos pénzügyi szolgáltatásokon túl. Az ingatlanközvetítő és magánegészségügyi portál után februárban nyílt a Fizz webáruház, amivel néhány éven belül piacvezető pozícióra törne a bank.
Kellemes online vásárlási élmény
A Blikk szerint a fizz.hu-n első ránézésre egy “kényelmes, átlátható és kellemes vásárlói felület” amin látszik az átgondolt és hozzáértő fejlesztői munka.
“Tényleg valóságos oázis a webshopok zsibvásárra után, hogy minden kereskedőnek minden információt azonos módon kell feltüntetnie” – írják.
A weboldalon kaphatók háztartási gépek, mobil- és számítástechnikai készülékek, televíziók és elektronikai cikkek, bútor, kert-, barkácsáruk, játékok, sport- és szabadidős, baba-mamaholmi, és a termékpaletta folyamatosan bővül.
A Fizz kiemelt célja a hiteles és gondtalan vásárlási élmény, ezért a webshopot folyamatosan fejlesztik. Kiemelt figyelmet fordítanak az ügyfélszolgálatra, ami nemcsak e-mailen, hanem telefonon is elérhető, ráadásul a hét minden napján, reggel 8-tól este 8-ig, ami más nagy webáruházakhoz képest jelentős előny.
A június 17-én új médiakampányba kezdtek, és tegnap óta áruhitelt is kínálnak az 50 ezer forintnál drágább termékekre, amit 24 hónapra nulla forintos költséggel lehet igénybe venni.
A bőség zavara
Jelenleg 630 féle csoportban több százezer termék elérhető a webshopban, de az OTP sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a kínálat naponta több ezer termékkel bővül.
Folyamatosan dolgoznak a termékkör bővítésén is. Hogy ennek végül hol lesz a határa, tehát lehet-e majd egyszer akár friss vagy hűtött élelmiszert is vásárolni a Fizzen, azt egyelőre maguk a fejlesztők sem tudják. Fischer András, az OTP Csoport innovációs igazgatója hangsúlyozta, hogy figyelnek a vásárlói igényekre, nyitottak a kereskedők ajánlataira, és eddig még semmire sem mondtak nemet.
Úgy tűnik, működik a reklámkampány: az elmúlt napokban nagyot lódult a forgalom, 750 ezer látogatásnál tartanak. A vásárlások bestseller-listáját pedig az airfryerek, elektromos rollerek és ventilátorok vezetik, de egy hangulatváltó, kifordítható polip is belefért a top tízbe.
Az OTP Csoport leányvállalataként a legfontosabb céljuk, hogy a magyar vásárlók és kereskedők érdekeit tartsák szem előtt, mondta a sajtótájékoztatón Szőcs András, a fizz.hu ügyvezetője. Hozzátette: az e-kereskedelemben a fogyasztóknak kiemelten fontos a megbízhatóság, a biztonság és az elérhetőség, ők pedig ezekre az ügyféligényekre figyelve fejlesztik a szolgáltatásaikat.
Sokrétű előnyök
Mint elhangzott, a legfőbb különbség a többi, nemzetközi online piactérrel szemben, hogy a Fizz folyamatosan elérhető, magyar nyelvű ügyfélszolgálatot működtet. Az elégedetlen vásárlóknak így nem maguknak kell eljárni a különböző kereskedőknél, hanem a Fizz kommunikál helyettük, jóval erősebb érdekérvényesítő képességével.
A sajtótájékoztató során kiemelték, hogy az OTP Csoport háttere garancia, a vásárlók adatainak és pénzének biztonságára. Az pedig, hogy a termékek OTP-s áruhitellel is megvásárolhatók, a kereskedők számára is kedvező, mivel mindenféle technológiai fejlesztés és hitelintézeti megállapodás nélkül értékesíthetnek áruhitel-konstrukcióban.
Az OTP-termékeket használó vásárlók számára emellett számtalan kedvezménykupon elérhető.
A folyamatos újítás a siker kulcsa
A piaci pozíció megőrzésének egyik eszköze a diverzifikáció, vagyis a nyitás új iparágak felé, mondta Fischer András a sajtótájékoztatón. Hozzátette: a hagyományos, termékközpontú gondolkodás helyett az elmúlt években igyekeznek “ökoszisztémák” köré szervezni a szolgáltatásaikat, mivel felismerték, hogy az emberek igazából nem lakáshitelt szeretnének, hanem lakást. Ezért léptek be évekkel ezelőtt az egészségügyi, valamint az ingatlan-adásvételi piacra, és szeretnék most megvetni a lábukat az e-kereskedelemben is.
A szakemberek szerint a fizz legnagyobb előnye a versenytársakkal szemben, hogy nem hibrid üzleti modellben, hanem tiszta piactérként működik: tehát nem kereskedik, csak platformot biztosít az eladók számára. További előnyt jelent az OTP Csoport 3,5 milliós ügyfélköre, meglévő kereskedő partneri hálózata, pénzügyi, digitális és ügyféltapasztalata, vállalati infrastruktúrája és kultúrája, valamint az a bizalmi tőke, amihez hasonlóval kevés hazai vállalkozás rendelkezik.
A sajtótájékoztatón az is szóba került, hogy egyelőre csak házhozszállítással lehet rendelni a Fizz-ről, de hamarosan a csomagponti szolgáltatást is bevezetik, ha pedig jól sikerül az első üzleti év, azok felé az országok felé is nyitni szeretnének, ahol az OTP már rendelkezik leányvállalatokkal.