Magukat a bank alkalmazottainak kiadó ismeretlen személyek keresik telefonon a bank ügyfeleit (és másokat is, akikkel a bank nem áll szerződésben) az OTP Csoport által használt központi és leányvállalati hívószámokhoz hasonlító telefonszámokról. Jellemzően a következő hamis információkkal bombázzák a felhívottat:
- Konkrét kereskedőnél végzett tranzakcióval kapcsolatban kérdezik, valóban a hívott végezte-e, jóváhagyja-e.
- Kecskeméten vásárlási kísérletet észlelt a bank, és egyeztetnie kell az ügyféllel, hogy más hozzáférhetett-e a bankkártyájához.
- Átutalást kíséreltek meg kezdetben egy Ludmilla, jelenleg egy Nagy László nevű személy részére – megkérdezik az ügyfelet, hogy a tranzakciót ő végezte-e, jóváhagyja-e.
- Az ügyfél számláját, netbankját feltörték – utasítják, hogy a pénze megvédése érdekében a számla egyenlegét egy biztonsági számlára utalja át.
A beszélgetés alatt meg akarják szerezni az ügyfél bankkártya-, illetve bankszámlaadatait és biztonsági kódjait. Többekkel letöltettek a Google Play áruházból olyan, távoli asztali alkalmazást (AnyDesk, TeamViewer), mely a regisztrációt követően generált kód kiadásával távoli elérést biztosított a telefonjához, számítógépéhez – tudta meg az OTP Bank Vállalati Kommunikációs Csoportjától a Napi.hu.
A folyamat végeredménye, hogy az ügyfél eszközeinek távoli elérésével már szabadon tudnak bármilyen tranzakciót kezdeményezni az ügyfél számlája vagy kártyája terhére.