“Csalók az OTP Bank nevében különböző e-mail címekről “Személyes adataival kapcsolatos probléma” tárgyú e-mailben arról tájékoztatnak, hogy “bankkártyája fel van függesztve, erősítse meg adatait”. A levélben megadott linkre kattintva bekérik a bankkártya adatait. Egy másik elkövetési forma, amikor telefonon egy tiltott vásárlás miatt letiltott bankkártyára hivatkozva kérnek be banki adatokat az ügyféltől” – áll az OTP Bank figyelemfelhívásában, amit a SmartBank használóinak küldtek.
Mire kell figyelni?
Az OTP Bank nem kéri e-mailben, sms-ben, telefonon, közösségi médiában ügyfeleit arra, hogy adják meg a bankkártyára vonatkozó adataikat, vagy internetbank azonosítóikat és egyben jelszavukat. Emellett a bank nem kéri távoli elérést biztosító programok, alkalmazások, ismeretlen forrásból származó vírusok telepítését.
Arra is választ adnak, hogyan bizonyosodhatunk meg arról, hogy valódi-e a megkeresés: ellenőrizni kell a feladó e-mail címét. A kurzort a linekre húzva látható, hogy az OTP Bankhoz kötődik-e a mailcím. Ha telefonhívás esetén nem vagyunk biztosak abban, hogy a bank munkatársával beszélünk-e, akkor le kell tenni a telefont, majd tárcsázni a telefonos ügyfélszolgálatot. Aki már megadta adathalász oldalon vagy gyanús csatornán a bankkártyaadatait, az haladéktalanul jelezze a bank hivatalos ügyfélszolgálatán.