Az Apple az orosz agresszió áldozatainak oldalán áll, így szerdán már egy üzlete sem nyitott ki Oroszországban. A döntés nem végleges, viszont egyelőre nem tudják, meddig lesznek zárva. A szakértők arra számítanak, egyes kínai márkák növelhetik a volumenüket az orosz piacon, hogy betöltsék az kivonuló szórakoztatóelektronikai márkák után maradt űrt. Nem az Apple az egyetlen, ugyanis nemrég a dán Maersk teherszállító vállalat is közölte: nem vállal több új, nem létfontosságú megrendelést Oroszországba vagy Oroszországból. Az energiaszektorban a BP, a Shell, az Exxon Mobil és az Equinor részesedéseket ad el vagy projekteket fagyaszt be, a francia TOTAL pedig leállít minden új beruházást – írja az Euronews.
A bankszektorban az HSBC és a Barclays, az autóiparban többek közt a Ford, a Mercedes, az Audi, a BMW, a Volkswagen, a Jaguar Land Rover és a Volvo döntöttek a leállásról. A Facebook és a TikTok letiltotta az orosz tömegtájékoztatási profilokat, az Instagram blokkolta az orosz propagandaoldalakat, a Google Maps Oroszországon belül blokkolta az információkat, míg az oroszországi felhasználók nem tudnak regisztrálni Twitterre. A cégek közt ott van még az Adidas, a Nike, a Coca-Cola, a Netflix, a Spotify is, ám ez még nem a teljes lista. A portál összegyűjtötte azokat a nyugati cégeket, melyek 2022. március 2-ig felléptek, ám a napokban újabb nevek is csatlakozhatnak.