Az orosz-ukrán háború kirobbanása után rengeteg, világszerte ismert cég döntött úgy, hogy elhagyja Oroszországot, ezzel is nyomást gyakorolva a konfliktust kirobbantó államra. Ezek közé tartozott a McDonald’s is, aminek gyakorlatilag pár hét alatt megszületett az orosz megfelelője, a “Vkuszno-i Tocska”, vagyis a “Finom – és ennyi” névre hallgató étteremlánc.
Az étteremben egyébként februártól kapható a Big Mac helyett kitalált “Big Hit”, újféle szósszal kiegészítve, a McDonald’s Happy Mealhez hasonló termék pedig “Kids’ Combo” néven tért vissza.
A Business Insider összeállítása szerint az orosz verzió már
az első napon elképesztő számokat produkált és rekordot is döntött: 120 ezer burgert adtak el egyetlen nap alatt.
Az egyik tulajdonos, Alexander Govor elárulta, hogy minden szempontból nyereséges volt az új üzlet, aminek több oka is van. Egyrészt jóval áron alul tudta megvásárolni a McDonald’s üzleteit, miután kivonultak, így egyértelmű volt, hogy ugyanazokon a helyeken hozza majd létre a “Finom – és ennyi” éttermeit is. Másrészt, az egy évvel ezelőtti megalakulása óta az új orosz cég részesedése 58 százaléka az ország piacán lévő három gyorséttermi lánc forgalmában. Ez pedig azt jelenti, hogy ennyire népszerű még az eredeti McDonald’s sem tudott lenni soha az országban.
Nem az amerikai gyorsétterem lánc az egyetlen cég, ami kivonult az országból és aminek rögtön megjelent az orosz verziója. Ez történt például a Starbucks-szal is, amit nemes egyszerűséggel csak átneveztek Stars Coffee-ra, de gyakorlatilag ugyanazokat a termékeket lehet kapni itt is, mint az amerikai verzióban.