Napról napra többen vásárolunk otthonról az interneten keresztül. Egyre inkább behozzuk a külvilágot: moziba járás helyett streameljük a filmeket, a kanapénk kényelméből intézzük a heti bevásárlást, és az ételkiszállítási szolgáltatások segítségével éttermi ételeket teszünk az étkezőasztalra. Fontos tehát, hogy ezt biztonságosan csináljuk.
Hogyan tegyük?
A Visa kialakított egy eljárást bankok számára, amely segíthet a pénzünk visszatérítésében, ha nem kapjuk meg a Visa kártyánkkal fizetett termékeket vagy szolgáltatásokat.
Az első lépés ilyenkor a kapcsolatfelvétel a kereskedővel, a forgalmazóval, vagy pedig az utazási irodával, akinél a vásárlás történt, így megbizonyosodhatunk róla, hogy rendelkezik-e biztosítással ilyen esetre. Amennyiben nem teljes ez a lefedettség, és csak részbeni, vagy semmilyen kárpótlás sem lesz térítve ily módon, beszélhetünk a bankunkkal a további lehetőségek áttekintése érdekében.
Mi a visszaterhelés?
A visszaterhelés (vitarendezésként is ismert) egy lehetőség a bankunk számára, hogy visszaigényelje a kereskedő bankjától a pénzt, amennyiben nem kapta meg a kifizetett szolgáltatást vagy terméket, azt is ideértve, ha a kereskedő vagy beszállító csődbe ment.
A visszaterhelés ugyan nem törvénybe foglalt jog, de ha Visa betét- vagy hitelkártyával fizettünk, csak jeleznünk kell a visszaterhelési igényünket a kártyakibocsátó banknak, aki kérelmet nyújthat be a kereskedő bankja felé. Ezen kérelmek kezelésének folyamatát a Visa-szabályok határozzák meg.
Habár nincs garancia arra, hogy a kártyakibocsátó bankunk képes lesz a pénzt visszaterhelésen keresztül visszaszerezni, az igényünket méltányos eljárás keretein belül fogják kezelni.
Visszaterhelés során az igény mértéke nem lépheti túl az eredeti tranzakció értékét. Amennyiben részleges visszatérítés már történt, a visszaterhelés csupán az eredeti tranzakció fennmaradó részét fedezi.