Két év alatt hatról tizenkét százalékra nőtt a legalább hetente online vásárló magyarok aránya. A társaság ezerfős márciusi reprezentatív kutatása szerint az online vásárlók elsősorban a kényelem, illetve a házhoz szállítási lehetőség miatt vásárolnak az interneten. Hozzátették: a kedvezőbb ár befolyásoló hatása az utóbbi években egyre csökken.
Ezeket vették a legtöbben
Az elmúlt egy évben leginkább ruházati terméket (39 százalék), háztartási gépeket (38 százalék) egészségügyi termékeket (34 százalék), mobiltelefonokat és kiegészítőket (33 százalék) vettek online. A szolgáltatások közül a különféle előfizetések (26 százalék), a szállásfoglalás (26 százalék) és a biztosítások (22 százalék) voltak a legnépszerűbbek. Egy átlagos online vásárló három különböző felületről tájékozódik rendelés előtt, a vásárláskor a legfontosabb számukra a magyar nyelvű weboldal, a részletes termékleírás, a képek és az ár feltüntetése.
A felmérés szerint az elmúlt egy évben az online vásárlók negyedével fordult elő, hogy megrendeltek egy terméket, de végül elálltak a vásárlástól. Legtöbben minőségi kifogás miatt, vagy azért tették ezt, mert nem felelt meg elvárásuknak (24-24 százalék).
Az utóbbi egy évben online vásárlók mintegy felével előfordult már, hogy azért nem rendelt meg valamit, mert nem talált számára megfelelő fizetési módot. A nem megfelelő szállítási módok miatt azonban kevesebben (40 százalék) álltak el a vásárlástól.
Az online vásárlók egyharmada már legalább egyszer, egyötödük pedig az elmúlt egy évben is rendelt már élelmiszert az interneten. Számukra a legfontosabb szempont a kiszállítás időpontjának megválasztása, emellett lényeges az ár is. A koronavírus-járvány hatására tavaly jelentősen nőtt az inkább készpénzmentes fizetési módokat preferálók aránya. Akik legalább hetente vásárolnak online, azok átlag feletti mértékben ragaszkodnak a készpénzmentes fizetési módokhoz, míg a csak évente online rendelők az átlagnál jobban preferálják a készpénzt.
Külföldi webshopból az elmúlt egy évben az online vásárlók 43 százaléka rendelt, főként mobiltelefont és kiegészítőket (37 százalék), valamint ruhákat (29 százalék). Elsősorban az alacsonyabb ár és a Magyarországon nem kapható termékek miatt választották ezeket a felületeket, de a külföldről is vásárolók közel fele inkább a magyar webáruházakat preferálja a közlemény szerint.
(MTI)