“A harmadik hullámnál azt látjuk, hogy azért sokkal rutinosabbak és tudatosabbak az emberek. Míg volt az első hullámnál egy pici felvásárlási láz, az új helyzettől való ijedtség látszódott, most már főképpen azokat veszik az emberek, amikre jobban szükségük van” – mondta a Fókusznak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital, Emag ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az első hullámban mindenki bevásárolt a konyhába, háztartási gépek sorát bővítették, az otthoni munkavégzéshez szereztek be laptopokat, számítógépeket, íróasztalokat, székeket, addig a húsvéti, tavaszi időszakban már a kerti eszközök és kültéri játékok iránt nőtt meg az érdeklődés. Egyébként az otthon töltötti idő miatt sokkal többen rendeltek kényelmes ruhadarabokat is, a pizsamák is fénykorukat élik, de azért a sportolási kedv sem apadt.
“Az elmúlt egy év az gyakorlatilag hármat ért az elektronikus kereskedelem világában, lassan felnő az a generáció, amely már a születése pillanatától a digitális eszközök világában él – a gyerek már a rendes újságon van, hogy elkezdi húzni az ujját, mint a tablet eszközön, mert azt hiszi, azon is úgy lehet lapozni” – mondta Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary kisvállalati tagozatvezetője. Nagy az esély rá, hogy a jövőben már a legtöbben online fognak rendelni, és be sem mennek a hagyományos boltba.