A webvásárlások teljes értéke 2020 első negyedévében 398 milliárd forint volt az egy évvel korábbi 319 milliárddal szemben – egyébként 100 forintból 7 forintot költünk el a weben. A tavalyi spájzolás, a rengeteg rendelt étel és holmi, és a hagyományos boltok és szolgáltatóhelyek korlátozása is közrejátszik a statisztikában.
A háztartások fogyasztási célú kiadása 2021 első negyedévében 5.657 milliárd forint volt – ehhez képest a teljes webpiac súlya 7%-ot ért el. A pandémia rápakolt az elmúlt évek növekedésére: mind 2020-ban, mind 2021 elején a járvány, a korlátozások kényszere miatt változott a webvásárlások korábbi menetrendje is. Nyilván mozijegyet, szálláshelyet, bezárt szolgáltatóhely látogatását sok-sok hónapon keresztül nem lehetett rendelni, ez visszahúzta a szolgáltatások súlyát a webes körön belül. A kötelezően zárva tartó boltok esetében viszont nőtt a webes rendelések súlya. A Blokkk.com szerint azonban várható a visszarendeződés a hagyományos boltok irányában.
A külföldi rendelések belassultak
A hazaiak mellett külföldi webáruházakból is vásárolgattunk 2021 első negyedében, 230 milliárd forintért, de ez nem nőtt a korábbi év azonos hónapjaihoz képest. 2020-ban is már fékeztek a webes vásárlók a külföldi webáruházaknál valamelyest, a növekedés ütemét nézve. De hát a legkényelmesebb bevásárlóturizmus a fotel kényelméből turkálni egy hátáron túli webáruházban. Feltehetően 2021 elején tartottak a webes vásárlók a szállítási nehézségektől is.