Mivel ez a víruspara valószínűtlen, hogy alábbhagy az elkövetkező hetekben, mindenki jobban jár, ha a megszokott bolti tülekedést a virtuális térbe helyezi át. Ennek azonban vannak bizonyos szabályai, amikkel nem árt tisztában lenni, ha nem akarjuk úgy érezni magunkat, mintha átvertek volna.
A Black Friday hagyományosan kedvez a mindenféle kütyük vásárlásának, idén pl. laptopra különösen van értelme beruházni, de nézegethetünk szélesebb körben a tévéktől a projektorokon át az okostelefonokig terjedő intervallumon. Ha pl. olyan felületeken nézelődünk, mint mondjuk az Amazon, ott létezik az úgynevezett Lightning Deal jelensége. Ez azt jelenti, hogy egy meghatározott (relatív rövid, max. pár órás) időtartamon belül igen kedvező áron juthatunk hozzá a kiszemelt cuccokhoz. Fontos észben tartani, hogy az Amazonon egyébként Black Fridaytől függetlenül is találni Lightning Dealeket, valójában ezek folyamatosan zajlanak, szóval időről időre nézzünk rájuk, hátha találunk olyat, amit meg akarunk vásárolni.
Vigyázzunk az akciókkal és legyen szemünk a gagyira
Black Friday környékén mindenki hihetetlen nagyságú akciókkal kecsegtet minket és próbál rávenni, hogy nála költsük el a pénzünket. Sok esetben ehhez egy visszaszámlálót is mellékelnek, hogy lássuk, mindjárt kifutunk az időből, szóval kattintsunk minél gyorsabban.
Ilyenkor kattintás és vásárlás helyett inkább lépjünk hátrébb egy lépéssel és találjuk ki, hogy tényleg kell-e nekünk az a dolog, amit most betoltak az arcunkba, illetve nézzük meg, hogy valóban akkora bombaüzletről van-e szó, mint ahogy mondják.
A másik fontos dolog, hogy sok esetben teljesen ismeretlen nevű gyártók termékeit próbálják nekünk értékesíteni és nem az ismert, bejáratott márkanevekkel házalnak. Ez persze nem biztos, hogy rossz dolog, hiszen egy ismeretlen cég is gyárthat jót, viszont az egész művelet ezáltal kap némi zsákbamacska mellékízt, úgyhogy túl sok pénzt ne verjünk el az ilyesmikre.
Figyeljünk arra, hogy mások mit vásárolnak meg
Fontos, hogy mielőtt megveszünk egy terméket, ne csak azt nézzük meg, hogy születtek-e róla pozitív, vagy neadjisten negatív vélemények, hanem azt is, hogy mennyien vásárolták meg. Szóval ha mondjuk van egy termék, ami öt csillagot kapott a forgalmazó honlapján, de azt látjuk, hogy ez az értékelés 2-3 vásárlótól érkezett összesen, akkor ez még nem éri el a kritikus számot ahhoz, hogy befolyásoljon minket.
Ettől még az az adott termék természetesen lehet tök jó, csak ezt nem a vásárlói visszajelzésekből fogjuk megtudni.
Ha azonban az jön szembe velünk, hogy ott az öt csillag körüli érték és ez több tucat vásárlói értékelésből jött össze, ott már sejthetjük, hogy ez valóban egy jó termék.
Mindig ellenőrizzük le az árakat
Érdemes tudatosan vásárolni, ami ebben az esetben azt jelenti, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy mit akarunk megvásárolni és az se baj, ha már a nagy leértékelések előtt is ránéztünk olykor a kiszemelt termékekre, hiszen így lesz fogalmunk arról, hogy alapesetben mennyiért kínálja ezeket a forgalmazó.
Könnyű ugyanis belefutni olyan játékokba, amikor ugyanazon az áron akarják ránk sózni a terméket, csak éppen odaírják mellé, hogy 50 százalékkal leértékelték.
Erről pedig, ha a nagy akció előtt is jártunk már a webshopban, tudni fogjuk, hogy nem igaz, így nem kell pánikszerűen megvásárolni. Ha azonban nem vagyunk ennyire rákészülősek, akkor is megtehetjük, hogy a vásárlást megelőzőn körülnézünk még a neten, hogy máshol mennyiért árulják az adott terméket és ha találunk jobb ajánlatot, mint ami az eredeti volt, akkor ne habozzunk azt kihasználni.