A budapesti eMAG és Extreme Digital üzletekben a megnövekedett karácsonyi vásárlások miatt olyan képernyővel és hangkapcsolattal ellátott terminálokat helyeznek ki, melyek segítenek a vevőknek a megfelelő árut kiválasztani, illetve szakmai tanácsokkal látják el őket, ha kérdéseik lennének – írja a Markamonitor.hu.
Tavaly már volt egy tesztüzeme az eszköznek, a Szent István körúti Extreme Digital egységben, szintén karácsony tájékán.
Támaszkodhat rájuk a vevő, de a bolt is
Az ügyfélhívóra hasonlító online terminálok második generációs változatai jobb kép- és hangminőséget biztosítanak, és rajtuk keresztül már az eMAG-os rendeléseket is ki tudják szolgálni az internetes értékesítők, akik headseten és webkamerán keresztül kommunikálnak az üzletbe betérő ügyfelekkel.
2021 decemberétől már nyolc fővárosi üzletben aktívak az online értékesítői terminálok, illetve néhány gép vidéki üzletekben segíti a helyi munkatársak munkáját, ha betegszabadság, karantén miatt ideiglenesen lecsökkenne a csapatok létszáma. 2022 folyamán a megyeszékhelyeken működő üzletekben is elkezdik telepíteni a terminálokat.
Számítanak a megváltozott munkaképességűekre
A pultok hátterét nyújtó online értékesítő csapatba az eMAG, az ország egészéből toboroz többek közt megváltozott munkaképességű munkatársakat is, hiszen jó minőségű internetkapcsolat mellett gyakorlatilag bárhonnan végezhető ez a munka.
Külön érdekesség, hogy a terminálokon keresztül például olyan MNB-vizsgával rendelkező munkatársat is lehet “kapcsolni” egy-egy üzletbe, aki hitelre történő vásárlás kapcsán jogosult elvégezni a szükséges adminisztrációt.