A magyarországi kis és közepes vállalatok mintegy felének sikerült az előző évihez hasonló eredményt elérni, derült ki a Mastercard megbízásából készített közvélemény-kutatásból, 2021-re vonatkozóan pedig több mint felük hasonló trendet vár, míg több mint negyedük növekedésre számít. A kutatásban megkérdezett vállalkozások 35 százaléka mondta azt, hogy enyhébb mértékben érintették a járvány hatásai, 16 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy súlyosan érintette a válság. A járványból győztesen kerültek ki az online üzletek, és a webshopok, de azok is jobban jártak, akik gyorsan tudtak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez – írja az Euronews.
Berkes Tibor, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója elmondta: “Az ügyfelek előszeretettel keresik azokat a vállalkozásokat, akik elektronikus csatornákon elérhetők, és többféle elektronikus fizetési módot biztosítanak arra, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat kifizethessék.”
A felmérésből az is kiderült, hogy a vállalkozások egyre nagyobb hányada használja napi szinten az átutalást és a kártyás fizetést, és ezzel párhuzamosan folyamatosan szorul vissza a készpénzhasználat Magyarországon.