Óriási változást jelentettek be az autópálya-matricáknál - ilyen még nem volt Magyarországon
Az építési és közlekedési miniszter egy videóban számolt be arról a közösségi oldalán, hogy Pécsen azzal a kéréssel fordultak hozzá, hogy a 3,5 tonnánál nehezebb oldtimerek mentesüljenek az útdíj alól. Mint mondta, „ráadásul Debrecenben van vizsgalehetőség, tehát sokat kell útdíjköteles szakaszon közlekedniük” – számolt be róla a Világgazdaság.

A döntés hátteréről így nyilatkozott: „Megbeszéltük a kollégáimmal:
a 3,5 tonna fölötti oldtimer járműveknek elengedjük az útdíjat.
Valószínűleg néhány tucat vagy maximum száz darab ilyen jármű lehet”. Hozzátette, hogy „nem ez fogja kilyukasztani a költségvetést”.
Egyúttal köszönetet mondott az oldtimeres közösségnek azért, hogy segítenek megőrizni a magyar járműgyártás értékeit.
Korábban a borsodiak kaptak engedményt
Ez nem az első eset, hogy a miniszter útdíjjal kapcsolatos kedvezményt jelent be. Március közepén arról számoltak be, hogy miként kompenzálják az autópálya-matrica tulajdonosokat Borsod vármegyében. A háttérben az M30-as autópálya problémái állnak. A Miskolc feletti, Kassa és a szlovák határ felé vezető, 57 kilométeres szakaszt 2021-ben adták át, 180 milliárd forintból. Azonban a Miskolc és Szikszó közötti rész egy 150 méteres szakasza 2024 februárjában megcsúszott, így azt le kellett zárni, és azóta csak kerülőutakon lehet közlekedni arrafelé.
Eközben egy másik infrastrukturális projekt is előrelépett:
megjelent a budai fonódó villamos második ütemének kivitelezési közbeszerzési felhívása.
A beruházás nem a főváros, hanem az Építési és Közlekedési Minisztérium hatáskörébe került, miután Budapest lemondott annak megvalósításáról.