Mindkét esetben a Canalys piackutató készítette a felmérést, és mindkét esetben a Samsung áll az élen – írja a hvg.hu.
A dél-koreai telefongyártó lokális és világméretű dominanciájában azonban már nagy eltérés mutatkozik. Míg idehaza minden második eladott okostelefon tőlük származik, addig a globális piac negyedét viszik csak, ami persze így is hatalmas eredmény.
A vállalat eladásai ugyan csökkentek (globálisan 4 százalékkal, itthon 14-gyel), de a teljes piac is zsugorodott, így a részesedése még így is nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Nemzetközi szinten az Apple a második, míg idehaza a Xiaomi az ezüstérmes. Világviszonylatban pont fordítva állnak. Külön érdekesség, hogy az iPhone-gyártó mindkét fronton növelni tudta eladásait.
A Xiaomi helyzete igazán különös: míg globálisan az ötödével adott el kevesebb telefont az első negyedévben, mint 2021 azonos időszakában, addig Magyarországon 45 százalékkal több telefonjuk fogyott, mint tavaly ilyenkor.
Ennél már csak az egységesen a negyedik helyen álló Oppo eladásai furcsábbak: a tavalyi első negyedévhez viszonyítva az egész világon mintegy 27 százalékkal adtak el kevesebb mobilt 2022 első három hónapjában. De nem így idehaza, ahol a gyártó 1395 százalékkal növelte eladásait.