Egy év alatt igencsak átrendeződött az okosóramárkák piaci részesedése. A világ legkeresettebb márkáinak listáján több helycsere is történt. A Samsung nem lett dobogós, a Xiaomi és a Huawei viszont remekül szerepelt a népszerűségi listán- közölte a Haszon.
A világ legnépszerűbb okosóra- és aktivitásmérő csuklópántmárkáinak a piaci részesedése 2024 első negyedévében így alakul:
Apple – 18 %
Xiaomi – 15 %
Huawei – 13 %
Samsung – 7 %
Noise – 5 %
A Canalys felmérése szerint az Apple amerikai eladásai éves összevetésben 12 százalékkal csökkentek. Ugyanebben az időszakban a Xiaomi eladásai 38 százalékkal nőttek, míg a Huaweié 46 százalékkal emelkedtek.
A Samsung eladásai 4 százalékkal emelkedtek, bár ez sem volt elegendő a dobogóra kerüléshez.
A Noise viszont 2 százalékkal kevesebb okostelefont értékesített 2024 első három hónapjában, mint egy évvel korábban.
Nagyot mennek a luxusórák
A Knight Frank ingatlan-tanácsadó cég tanulmánya szerint az elmúlt tíz évben átlagosan évi 9 százalékos hozamot ért el a luxusórák piaca. Ezen időszak alatt a különleges órák ára átlagosan 147 százalékkal emelkedett. Más termékcsoportok esetében a veterán autók ára 118 százalékkal, míg a gyémántoké 13 százalékkal nőtt – áll az Economic Times összeállításában.
Bár az évi 9 százalékos hozam eléggé jelentősnek számít, az órák piacán nagy áringadozások is előfordulhatnak.
Jean-Frédéric Dufourt, a Rolex vezérigazgatója nemrégiben úgy nyilatkozott: “Ha valaki azt gondolja, hogy az óra olyan befektetés, amely hasonló hozamokat generál, mint a tőkepiacok, teljes tévúton jár. Az órákat nem befektetési eszközként kell kezelni. Mi termékeket állítunk elő, és nem tőzsdei befektetéseket.”
A Business Insider szerint a WatchCharts Overall Market Index 72 százalékot nőtt 2021 januárja és 2022 márciusa között. Azonban amint a Fed elkezdte emelni a kamatokat 2022-ben, az órák iránti kereslet is csökkent.