A csokoládé világnapja július 7-re esik, a gyártók ilyenkor megőrülnek, mindenki el akarja kápráztatni az édességbolondokat valami eget rengető finomsággal. A Cadbury konfekciós vállalat sem gondolta másképp, ám ők az átlagosnál is jóval magasabbra tették a lécet. A cég közel 200 éve létezik, Nagy-Britanniában és világszerte is az egyik legismertebb csokoládégyártó.
A vállalat a különleges alkalomból piacra dobott egy 3D-s tejcsokinyomtatót – az elsőt a cég történetében –, melyet a melbourne-i Myer Chadstone áruházban mutattak be a vásárlóknak. A vevők egész júliusban tesztelhették a csodamasinát, mellyel a legkülönlegesebb csokiformákat is el lehet készíteni.
Ha valaki megnéz egy 3D-s csokinyomtatást valamelyik videómegosztón, tátva marad a szája, s csak ezután fut össze benne a nyál. A Cadbury gépe esetében sem volt ez másként a közönség soraiban.
A megrendelők személyre szabott, abszolút egyedi alakzatokat készíthettek el a nyomtatóval.
Két csokiforma ára mindössze 8 ausztrál dollárba került – ez nagyjából 1600 forintnak felel meg. A bonyolultabb és az egyszerű alakzatokat is könnyedén elkészítette a masina, a lapos minták, és az emberi test megformázása sem jelentett neki gondot, ahogy egy kengurué vagy egy korbácsé sem.
Az ausztrálok a news.com.au cikke szerint csak a csoki világnapján mintegy 200 ezer tábla Cadbury csokoládét vesznek átlagban. Ha a 3D-s tejcsokinyomtató által megalkotott formákat is hozzávesszük a forgalomhoz, idén elég szépen termelt a gyártó.
(Via)