A sportcipők az elmúlt években gyakorlatilag soha nem látott népszerűségnek örvendenek: már nem csak a sportmárkák, de a legnagyobb luxustermékeket áruló divatházak is sorozatban dobják piacra az efféle lábbelijeiket. Azonban még ezek közül is meglepőnek számít a Nike és a Tiffany közös kollekciója, ami nem igazán nyerte el a rajongók tetszését – írja a Design Taxi.
A Nike-ról általában a kényelmes, laza, utcai viseletek jutnak eszünkbe, míg a Tiffany & Co. nevű márkáról pedig a legexkluzívabb, legmagasabb minőséget képviselő ékszerek. És hogy mi sül ki, ha ez a két, egymástól teljesen eltérő világmárka közös kollekciót dob piacra? A Nike x Tiffany & Co. Air Force 1 1837 névre hallgató cipő, amiben az 1837 az első Tiffany-üzlet megnyitására utal. A cipő egyszerű, fekete velúrbőr darab, amiben mindössze a Nike védjegye, vagyis a pipa az, ami az ékszerüzlet ikonikus kék színét viseli.
A lábbelit közel négyszáz dollárért vagyis jelenlegi árfolyamon 145 ezer forintért lehet a miénk, e csak a kijelölt üzletekben lehet, limitált számban megvásárolni.
Ezek után persze jogosan merül a kérdés, hogy mégis mi az, ami megér ennyi pénzt egy egyszerű cipőn? Egyrészt a csomagolás, hiszen abban az eredeti Tiffany & Co. dobozban érkezik, amiben egyébként a milliós ékszereket is. Mindezek mellett a cipő mellé a két cég természetesen különböző kiegészítőket is tartogat meglepetésként a dobozban.
Található benne egy ezüst cipőkanál, valamint cipőkefe, illetve – nem teljesen érthető módon – egy ezüst síp is, a Tiffany & Co. valamint a Nike logójával egyaránt ellátva.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A rajongók csalódását egyébként sokak szerint az okozta, hogy sokan előre „megterveztették” a cipőt különböző mesterséges intelligenciát használó programmal, amik egytől-egyig lenyűgöző és látványos darabokat alkottak meg. És ezek az elképzelések voltak azok, amikhez a két márka rajongói mérték a végül valójában piacra dobott darabot, ami – a mesterséges intelligencia által generált képekhez képest mindenképpen – visszafogottabb és kevésbé látványos. Ennek ellenére a hírportálok szerint így is pillanatok alatt elkapkodják majd a cipőket, hiszen nem mindennapos, hogy két, egymástól ennyire eltérő márka közös terméket dob a piacra.