Mivel a divatirányzatok folyamatosan váltakoznak, fejlődnek, és a fast fashion is egyre növekszik, ezzel párhuzamosan nő az aggodalom, hogy mit kezdjünk a nem használt ruhákkal annak érdekében, hogy megvédjük a környezetet az egyre növekvő károktól. Korábbi kutatások kimutatták, hogy egyes országokban mennyivel előrébb tart a divatcikkek újrahasznosítása vagy a “takarékos vásárlás”. A SaveOnEnergy arra törekedett, hogy felfedezze, mely divatmárkák gyakorolnak hasonló pozitív hatást a bolygóra azzal, hogy a legtöbbet ismét eladják és így újra felhasználják.
A felmérés szerint a Nike messze a legtöbbet értékesített márka a világon, amit a Zara, a Topshop, az ASOS és az ádáz rivális, az Adidas követ.
Míg a fast fashion kiskereskedők hatalmas kritikával szembesülnek környezeti hatásuk miatt, mégis sokszor előkerülnek ilyen termékek az újraértékesítésben, emiatt az alapvetően rövidre kalkulált termékeik élettartama megnő. Például a PrettyLittleThing a világ egyik legtöbbet eladott márkájaként szerepelt, ahogy a Boohoo és a Missguided is, mindkettő a kutatás szerint a világ 20 legtöbbet újra eladott divatmárkája közé került.
Az emberek arra törekednek, hogy növeljék a holmijaik élettartamát még akkor is, ha ultragyors márkáktól származnak – ez biztató tendencia, ráadásul a fiatalabb korosztály is fogékony rá. Az Input szerint azonban az is árulkodó jel lehet, hogy az ultragyors divatmárkák hány darabot gyártanak az egyes termékekből. Egy tavalyi tanulmányban a VICE beszámolt arról, hogy például a Boohoo hetente 772 új ruhadarabot mutatott be, napi átlagban 116 új ruhadarabot. Ilyen megdöbbentő darabszám mellett az ultragyors divatmárkák az élen járhatnak, mert a fogyasztók csak egyszer viselnek ruhát, mielőtt a következőre térnének – írja a Designtaxi.
A luxusmárkákból sincs hiány
A luxus viszonteladási platformon, a Vestiaire Collective-on a legtöbbet eladott márka a Gucci volt, összesítettben azonban csak a 12. helyet sikerült megszereznie. Luxi kategóriában a Louis Vuitton került a dobogó második helyére, majd az olyan csúcskategóriás márkák következnek, mint a Prada, a Chanel, a Burberry, a Dolce & Gabbana, illetve a Hermes. A Zara is szépen szerepelt annak ellenére, hogy kissé olcsó a listán szereplő többi márkához képest. A top 10-ben ott a Valentino, a Vestiaire Collective is.
A különböző platformokon persze lehetnek különbségek – például az ASOS Marketplace legtöbbet eladott márkáinak túlnyomó része sportmárka volt, mint például az Umbro, a Champion, a Puma, a Reebok és a Fila -, összességében a Nike, Zara, Topshop, Asos és az Adidas viszik a prímet.