A COVID-19 terjedésének megakadályozása érdekében nem fogadnak vendégeket a vendéglátóhelyek – ehelyett átálltak a házhozszállításra. Ennek következtében az utóbbi hetekben csaknem 900 étterem jelezte csatlakozási szándékát a NetPincérhez, a hálózat pedig mindent megtesz, hogy segítse őket és a futárpartnereket, mindeközben biztonságban tudja a rendelőket is. Blaumann Debórával, a Netpincér marketingigazgatójával készítettünk interjút a témában.
Korábban lehetett olvasni, hogy csaknem 500 étterem akart csatlakozni a hálózathoz.
B.D.: Igen, a csatlakozási szándékukat jelző éttermek száma folyamatosan nő. Az elmúlt két hétben már ennél is több, közel 900 étterem indította el regisztrációját a NetPincér rendszeréhez. Kiemelkedő változást az éttermi csatlakozások tendenciájában vidéken egyelőre nem látunk, az éttermek jelentős része továbbra is budapesti vagy Budapest környéki, de a vidéki nagyvárosokból is érkeztek csatlakozási kérelmek. Budapesten kívül a 3 legtöbb új éttermi jelentkezéssel bíró város: Szeged, Keszthely és Pécs.
A NetPincér jelenleg 800+ településen érhető el hazánkban, a NetPincér GO szolgáltatási körét pedig az elmúlt napokban is bővítettük, így már 27 városban vagyunk jelen saját futárszolgáltatásunkkal.
Mennyi éttermet tudtok még bevonni a rendszerbe?
B.D.: Folyamatosan dolgozunk és bevonunk mindenkit a csapatból, hogy ki tudjuk szolgálni a felgyorsult csatlakozási ütemet. Szeretnénk minden jelentkező étteremnek segíteni, hiszen tudjuk, hogy üzletileg mekkora kihívást jelent számukra a megváltozott helyzet.
Mind az új, mind a meglévő partnereinknek folyamatos üzleti támogatást nyújtunk, így például az ezt igénylő éttermek számára lehetőséget biztosítunk a heti elszámolásra való átállásra, hogy könnyebben át tudják vészelni a járvány időszakát. Emellett futárkapacitásainkat dinamikusan igazítjuk a megváltozott kereslethez. Márciusban több, mint 200 új futárpartnert szerződtetünk le és megújult online folyamatunknak köszönhetően még gyorsabban és hatékonyabban működünk. A terveink szerint nem szabunk határt a csatlakozók számának. Amennyiben még több étterem szeretné fennmaradását, további működését a NetPincérhez való csatlakozással biztosítani, mi igyekszünk ezt gyorsított csatlakozással mihamarabb elősegíteni.
A vállalatot az elmúlt 2 hétben már közel 900 étterem kereste fel csatlakozási szándékával (március elejéig összesen csaknem 2000 éttermi partnere volt a NetPincérnek). Az elmúlt hetekben többek között olyan éttermek és étteremláncok is csatlakoztak, mint a Bellozzo, a Félix, a The Box Donut, A Semmi Extra, A Zoska reggeliző, Franziska reggelizője, a Black Cab Burger, a Buja Disznók, a Neked csak Dezső!, a Séf utcája, a Crunchy és a debreceni Karantén grill, valamint a szintén debreceni Bonita Bistro, akik a 2019-es Nápolyi Pizza Világbajnokságon szerzett előkelő helyezésük alapján a legjobb magyar csapatként végeztek.
Milyen kritériumoknak kell megfelelni a belépéshez?
B.D.: Természetesen minden esetben megvizsgáljuk a csatlakozni kívánó éttermeknél, hogy megfelelnek-e azoknak a minőségi kritériumoknak, amelyeket eddig is támasztottunk a NetPincér felületén jelenlévő éttermi partnerekkel szemben. Ugyanígy folyamatosan monitorozzuk a már csatlakozott éttermek értékeléseit is, hiszen az a célunk, hogy a megrendelőink elégedettek legyenek az általuk rendelt ételek minőségével. Ezen kívül vannak más belépési kritériumaink is, például, hogy a partner jogszerűen működjön velünk együtt.
A 210/2009. (IX. 29.) Kormányrendelet alapján a NetPincér szolgáltatásait igénybe vevő cégeknek eddig szükséges volt, hogy cégük tevékenységi körei között szerepeljen a csomagküldő kereskedelmi tevékenység. Azonban a 48/2020 Kormányrendelet alapján a járvány időszakára a lakosság ellátása céljából végzett üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül folytatható vendéglátó üzlettel, illetve napi fogyasztási cikket értékesítő üzlettel kötött szerződés alapján. Továbbá csomagküldő kereskedelem már bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül folytatható és üzleten kívüli kereskedelem során élelmiszer is forgalmazható. Így, hogy a szabályozás még megengedőbb lett az éttermeknek még könnyebb most csatlakozni hozzánk. Tehát a csatlakozás elindításához jelenleg csak az étterem alapadataira van szükségünk (étterem neve, címe, éttermet üzemeltető cég neve, kapcsolattartó neve és elérhetősége, valamint információ arról, hogy rendelkeznek-e jelenleg saját kiszállítással), utána már mi segítünk, hogy a lehető leghamarabb rendeléseket tudjanak fogadni.
Mivel tudjátok segíteni a partnereiteket a koronavírus-helyzetben?
B.D.: A jelenlegi helyzetben is a rendelőink és futárpartnereink biztonsága a legfontosabb, így az elmúlt hetekben új intézkedéseket vezettünk be ezen a téren is. Mind a futárpartnereket, mind az éttermi partnereket folyamatosan tájékoztatjuk, hogy milyen előírásokat szükséges betartani, illetve a cég a fogyasztókat is minden rendelkezésére álló eszközével igyekszik edukálni arról, hogy hogyan érdemes ételt rendelni a járvány idején. A NetPincér éttermi partnereinek is több ízben küldtünk tájékoztató levelet a koronavírus hazai megjelenése óta.
Az EFSA (European Food Safety Authority) szerint a koronavírust nem lehet étellel vagy itallal való kapcsolattal terjeszteni, ettől függetlenül az éttermek továbbra is fokozottan odafigyelnek a HACCP és élelmiszerbiztonsági előírások betartására.
Milyen fokozott higiéniai intézkedések vonatkoznak az éttermekben dolgozókra?
B.D.: Minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel kell, hogy fertőtlenítsenek minden eszközt, amelyet a futárral vagy a fogyasztókkal való fizikai kapcsolat alatt használnak, továbbá rendszeresen le kell tisztítaniuk minimum 60%-os alkoholtartalmú fertőtlenítőszerrel a kiszolgálási területet és azokat a tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek. Emellett azt kértük az éttermi dolgozóktól, hogy ha a vírus tüneteit mutatják, menjenek haza, valamint lépjenek kapcsolatba háziorvosukkal. Minden éttermi dolgozóra vonatkozik, hogy kerüljék a közeli fizikai kapcsolatot, tartsanak legalább 1,5 méter távolságot, rendszeresen mossák, fertőtlenítsék a kezeiket. Az is fontos, hogy amennyire lehet, kerüljék az arcuk érintését – legfőképpen a száj, szem és az orr területét – és zsebkendőbe tüsszentsenek és köhögjenek.
Hogyan tudjátok védeni a futárok és a megrendelők egészségét?
B.D.: Számunkra a legfontosabb a biztonság, vagyis az, hogy a megrendelők és a futárpartnereink továbbra is biztonságban legyenek és fokozottan figyelünk mind a futárpartnerek, mind az éttermek biztonsági előírásokról való tájékoztatására, illetve megrendelőinket is tanácsokkal látjuk el folyamatosan a biztonságos rendeléssel kapcsolatban. A futárok a kézfertőtlenítés mellett rendszeresen fertőtlenítik az ételszállító dobozukat, illetve minden a kiszállítás során használt olyan eszközt, amivel esetleg érintkezhet más. Ajánlott, hogy az ételszállító zacskókat az oldaluknál vagy talpuknál fogják meg a fogantyú helyett. Vannak egyéb biztonsági előírások is, miszerint kerüljék a közeli fizikai kapcsolatot a rendelőkkel, tartsanak legalább 1,5 méteres távolságot, rendszeresen mossanak kezet szappannal – megkértük az éttermeket, hogy ahol csak lehet, biztosítsák a kézmosási lehetőséget.
A NetPincér biztosít nekik kézfertőtlenítőt, ha jelentkeznek érte, amit javasolt minden szállításnál legalább kétszer használni: mielőtt átveszik a rendelést és mielőtt átadják azt a vásárlónak.
Amennyire lehet, kerüljék az arcuk érintését: legfőképpen a száj, szem és orr területét, zsebkendőbe tüsszentsenek és köhögjenek.
Mit takar az érintkezésmentes házhozszállítás?
B.D.: NetPincér GO rendelések esetén a felhasználók a rendelési folyamat végén, az adatok ellenőrzésekor kipipálhatják az “Érintkezésmentes kiszállítás” opciót, vagy a komment mezőben jelezhetik, ha az ajtó elé vagy a kapuhoz szeretnék kérni megrendelésüket. Amennyiben ezt megteszik, illetve online (SZÉP-vagy bankkártyával) előre fizetnek, futárpartnereink nem személyesen adják át a rendelést, hanem például becsöngetnek és az ajtó előtt hagyják a csomagot. Így elkerülhető a személyes találkozás és ezzel is segíthetjük a rendelőink és a futárok biztonságát a járvány idején.
A NetPincéren továbbra is biztonságos rendelni, egyre több felhasználó kéri érintkezésmentesen rendelését, illetve fizet online, hogy egyáltalán ne is kelljen érintkeznie a futárokkal.
Az érintkezésmentes NetPincér GO rendelések aránya 50% körül mozog és folyamatosan biztatjuk rendelőinket, hogy használják ki a lehetőséget: online előre fizetés és érintkezésmentes NetPincér GO kiszállítás. Az eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy a fogyasztók bíznak a NetPincérben, elégedettek a biztonsági intézkedéseinkkel és szívesen rendelnek még mindig online ételt.
Megnövekedett a megrendelések száma az utóbbi hetekben?
B.D.: A rendelések száma a vírust megelőzően is folyamatosan növekedett, így nehéz megmondani, hogy az utóbbi pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány. Ahogyan máskor, ebben az időszakban is az éttermi partnereink és a megrendelők biztonságos és teljes körű kiszolgálását tartjuk szem előtt, éppen ezért most arra koncentrálunk, hogy ott legyünk azoknak az embereknek és éttermeknek is, akik a kijárási korlátozás miatt nehéz helyzetbe kerültek. Bízunk benne, hogy a járvány mielőbb véget ér és visszatérhet mindenki élete a korábbi kerékvágásba. Addig is fel vagyunk készülve a beérkező megrendelésszám kezelésére, valamint további éttermek jelentkezésére és futárkapacitásainkat is dinamikusan tudjuk igazítani a kereslethez.
Bár szombattól kijárási korlátozást rendelt el a kormány, ez az online étel házhozszállítást nem érinti, az továbbra is zavartalanul üzemel, így a NetPincéren továbbra is folyamatosan lehet rendeléseket feladni.