Az ország valamennyi Lidl üzletében megjelentek a magyar termékekhez képest akár 13-20 százalékkal is olcsóbb darált sertéshúsok, ami jó hír a vásárlóknak, de rossz hír a hazai gyártóknak – írtuk a napokban a Világgazdaság cikke nyomán.
A lapnak egy húsiparra rálátó forrás elmondta, hogy a Lidl a mostani lépésével a magyar termékeket hozza hátrányba, és rövid időn belül a német import árait akarja majd érvényesíteni a magyar beszállítóknál.
A magyar termékek, beszállítók hátrányba kerülése szinte borítékolható. Elég, ha egy pillantást vetünk a Vakmajom Facebook-oldal keddi, árösszehasonlító bejegyzésére, amlyben azt írják: “Éljen az összenyitott közös európai piac és a szabad verseny, a fogyasztó legnagyobb barátja – aki meg nem bírja, nem versenyképes, az kösse fel a gatyáját!”
A Világgazdaság arra is felhívta a figyelmet, hogy az általuk látott húsok nagyon közel voltak a lejárati időhöz, ami szerintük részben magyarázatot adhat az akciós árra, valamint ebből arra is következtettek, hogy a szóban forgó csomagolt sertés darálthús-készítmények külföldi piacokon megmaradt fölöslegként árasztották el Magyarországot.
Az infláció letörése a fő cél
A Portfolio a Lidl álláspontjára is kíváncsi volt a fentiekkel kapcsolatban. A német üzletlánc a lapnak küldött válaszában kifejtette, hogy a 2021 novemberi vállalásuk óta jelentős mértékben megváltozott a gazdasági helyzet.
Az üzletlánc két évvel ezelőtti vállalása még így hangzott: “A Lidl Magyarország állandó kínálatában szereplő baromfi és sertés frisshúsok 100%-a magyar beszállítóktól érkezik, amely amellett, hogy magas minőséget és biztonságot jelent a vásárlók számára, a magyar termelők és a hazai gazdaság támogatása szempontjából is fontos tényező. A széles szortimentben a standard termékkínálaton túl a prémium minőséget képviselő termékek egyaránt elérhetőek”.
A háború kitörése, az infláció, valamint az energetikai árak drasztikus növekedése mind hatással voltak az élelmiszer-kiskereskedelmi piac működésére, és mostanra
az infláció letörése lett a fő cél, ebben pedig segít a magyarnál olcsóbb import sertéshús
– magyarázza a Lidl, mi vezetett a 2021-es ígéret módosításához.
Az üzletlánc idén júliusban kiadott közleményében is a fogyasztók érdekeinek védelmét helyezte a középpontba: “Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban a Lidl számára az infláció letörése kulcsfontosságú. Ennek értelmében, tekintve a hivatalosan közétett beszámolókat, egyértelműen elmondható, hogy a Lidl kevésbé hárította át a háború, valamint az energia árak emelkedéséből fakadó többletköltségeket, védve ezzel is a magyar fogyasztók érdekeit”.
Rövid lejárat
A rövid lejárati idejű termékek vádjára reagálva a Lidl kijelentette: mind a magyar, mind a német termékek eltarthatósági időintervalluma azonos az áruházakba történő érkezés pillanatában.
A Portfolio által megkérdezett szakértő attól tart, hogy ha hónapokon át olcsó német hússal látják el a legnagyobb szereplőt, akkor a többi lánc is lépéskényszerbe kerül és olcsóbb húsforrásokat fognak keresni. Ha pedig a magyar termelők nem adják olcsóbban, akkor külföldről szerzik be az árut.