Üzent a NAV, mindenkit érint: tévedés az Ügyfélkapun keresni a hivatalos leveleket
Sokan elkeverednek az online ügyintézés útvesztőjében, és nem találják a NAV által küldött elektronikus leveleket. Az adóhatóság most tájékoztatót adott ki az ügyfelek számára: ebből kiderül, hol találjuk az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat, írja a Világgazdaság.
Ne az Ügyfélkapun keressük!
Az ügyfélszolgálatokon dolgozó szakemberek tapasztalata szerint az ügyfelek leggyakoribb problémája abból ered, hogy
a dokumentumot sokan tévesen az Ügyfélkapu azonosítás adminisztrációs honlapján belépve keresik.
Érdemes tehát tisztázni, hogy aki az ertesites@tarhely.gov.hu e-mail-címről kap értesítést hivatalos irat érkezéséről, amelynek feladója a NAV, változatlanul a https://tarhely.gov.hu oldalon tudja megnyitni. Idén januártól az alábbi módokon tudják azonosítani magukat az ügyfelek az elektronikus ügyintézési felületek eléréséhez:
- DÁP-azonosítás (Digitális Állampolgár mobilalkalmazással), vagy
- Ügyfélkapu +-azonosítás (hitelesítő alkalmazással vagy e-mailes hitelesítéssel).

Korábban írtunk arról, hogy milyen lehetőségei vannak az ügyfeleknek a DÁP-, illetve az Ügyfélkapu+-regisztrációra. A NAV közleménye szerint is érdemes mielőbb regisztrálni a kettő valamelyikére, mert csak így lehet élni az elektronikus ügyintézés előnyeivel. A NAV számos online szolgáltatása is így érhető el, többek között
- az szja-tervezet beadása,
- az 1+1 százalékos rendelkezés,
- a NAV Ügyfélportál,
- az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás,
- a NAV-Mobil applikáció,
- az e-Papír,
- valamint a Webes ügysegéd.