Baldaszti Pèter, a Nanushka vezérigazgatója épp a milánói divathéten vett részt, amikor az oroszok ukrajnai inváziójáról értesült – írja a Roadster.hu. Nemsokkal ezután már körvonalazódott, hogy Magyarországra a háború borzalmai elől mintegy hatszázezer ukrajnai menekült érkezhet, alig pár hónap leforgása alatt.
A budapesti székhelyű cég azonnal cselekedett, felhívva a figyelmet arra, hogy Sándor Szandrára, a márka alapítójának életére is nagy hatással volt az 1956-os forradalom majd az akkori orosz megszállás. A Vogue Business-nek nyilatkozó Baldaszti kijelentette, nem lehet akkor hallgatni, amikor az ukránok is ilyen helyzetbe kerültek, hozzátéve, hogy nem szeretnék, hogy egy újabb generáció nőjön fel a háború emlékével.
A Nanushka, ahogyan több nemzetközi cég is tette, felfüggesztette a pénzügyi kapcsolatot Oroszországgal, nem kötnek új új szerződéseket orosz nagykereskedelmi partnerekkel, és a fennálló megrendeléseket sem teljesítik. A márka az oroszországi ügyfelek számára is megszüntette a kiszállítást.
“Tiszteljük az orosz népet és partnereinket. Tudjuk, hogy ez nem az ő döntésük, de a mi erkölcsi értékeink alapján lehetetlen üzletet kötni Oroszországgal” – magyarázta Baldaszti Péter kiemelve, hogy ez egy fontos pénzügyi lépés a cég életében, így reménykednek egy gyors megoldásban, amely után ujjá tudják építeni majd az üzleti kapcsolataikat.