A karácsonyi ajándékok kiválasztása nem egyszerű feladat, főleg, hogy egyre égetőbben érinti a lakosságot az árak emelkedése, még akkor is, ha ilyenkor rengeteg akcióba futunk bele. A Pénzcentrum készített összeállítást azzal kapcsolatban, hogy milyen műszaki cikkek nőtt meg a kereslet az év utolsó időszakában és milyen forgalomra lehet számítani az ünnepi nagybevásárlások során.
Magyar Norbert, a Media Markt Magyarország kereskedelmi igazgatója a portálnak elárulta, hogy a megszokott, nagy favoritnak számító kategóriák mellett megjelentek újabb termékek is.
– A szokásos kategóriák mellett, mint a telekommunikáció, a tv, a számítástechnika, a konzolok és a kellékek, a kisgép kategória – tehát a konyhai kisgépek, a porszívók, kávégépek – forgalma nagyot erősödött év végére – árulta el a kereskedelmi igazgató.
A kedvencek listáján szinte letaszíthatatlanul első helyen áll az airfryer, ami minden bizonnyal az ünnepekig így is marad.
A másik különlegesség a játék kategóriában a konzolok mellett a nem elektronikus építőjátékok forgalma, ami új kategóriaként jelenik meg az online és offline kínálatunkban egyaránt. Fontos hozzátenni, hogy a tavalyi évben sokan és sokféleképpen juthattak hozzá különböző támogatásokhoz a háztartási nagygépek területén, így ezekből vásároltunk sokat. Idén ezeknek a forgalma visszaesett, a kisgépeké viszont nőtt.
Az Euronics is kiemelte az airfryert, ami náluk tavaly decemberben a legtöbbet eladott termék volt. A cég szerint az év végi vásárlások során a vevők kihasználják az akciókat is és ilyenkor vásárolják meg azokat a viszonylag költséges termékeket is, amikre év közben nincs keretük.
Nincs drasztikus áremelkedés
A vásárlás során még mindig a legfontosabb szempont az ár, ami felülírja a szükségesség kérdését is: épp ezért lehetséges az, hogy sokan várnak az akciókra még akkor is, ha egyébként szükségük lenne új eszközökre.
A műszaki szektorra egy általános 15-20%-os áremelkedés volt jellemző tavaly óta, de igazán kiugró drágulás egy termékcsoporton sem volt megfigyelhető.
Az oled tvk például olcsóbbak lettek, ahogy az iPhone 15 is a vártnál kedvezőbb áron érkezett. Hatalmas az árverseny egy nagyon sok szereplős szektorban, ami bekorlátozza az áremelési lehetőségeket – mondja a Media Markt kereskedelmi igazgatója. – A tavalyi évben látott drasztikus áremelkedés az idei évben nem volt jelen, a kereslet viszont ennek ellenére egyértelműen visszaesett. Erre a keresletre komplex gazdasági és társadalmi folyamatok adhatják meg a magyarázatot: benne van az infláció, a magas kamatok. Szimplán az árak módosítása tehát nem befolyásolja láthatóan az elektronikai cikkek iránti érdeklődést.