A Mojobot tulajdonképpen egy táblán közlekedő robot, akit a szenzorain keresztül különböző kódokkal és algoritmusokkal irányíthatunk.
Ez azért is zseniális elképzelés, mert ezzel kézzelfoghatóvá válik egy olyan, mezei földi halandónak absztrakt jelenségnek tűnő fogalom, mint a kódolás.
Ezt normális esetben úgy szokás elképzelni, hogy ül a koncentrációtól vért izzadó szaki a gép előtt és az ujjai géppuska lövedékekként kopognak a klaviatúrán. A Mojobot megmutatja, hogy lehet ezt másképpen is csinálni, pl. lazán, csapatmunkában és közben jól szórakozva.
Tanít és kommunikál
Mivel a játék központi figurája egy robot, így a játékosok a programozáson felül a robotikával is megismerkedhetnek.
Mojobot ugyanis nem csak irányítható, de kommunikál is, fényekkel, hangokkal.
A játék lényege, hogy a felhúzott kihíváskártyák utasításai alapján a játékosok végre hajtsanak egy adott feladatot. Ez rendszerint robotnak a tábla megfelelő mezőjére való elirányítását jelenti, vagy egy adott tokent kell a géppel elvitetni A pontból B-be.
Tanul és fejleszt
Mojobot tanulni is képes, így idővel egyre bonyolultabb kódok végrehajtására is alkalmassá válik.
A kezelése során a programozáson túl a matematikai és a technológiai készségek is fejlődnek, így ideális választás lehet gyerekek számára, de a területet nem kellő mértékben ismerő felnőttek is remekül szórakozhatnak vele.
Már megrendelhető
A Mojobot finanszírozási kampánya épp zajlik, de egy 130 dolláros felajánlással (plusz szállítási költség) már most megrendelhető a Kickstarter honlapjáról. A játék ára, magyarországi kiszállítással jelenleg kb. 50 000 Ft.