23 millió forintnak megfelelő áron kelt el tavaly egy árverésen az élénkzöld Louis Vuitton-táska, ami csak mikroszkóppal látható: a dizájner-termék mérete ugyanis az egy millimétert sem érte el. A 3D-s nyomtatóval készült alkotás a technológia lehetőségeire hívta fel a figyelmet, írja a Roadster.
A lényeg a technológia
Egy vagyont fizettek egy sószemnél is kisebb táskáért, megőrült a világ – gondolhatnánk, itt azonban nem egészen erről van szó. Az MSCHF művészeti kollektíva alkotása a 3D-nyomtatás technikájában rejlő lehetőségekre volt hivatott felhívni a figyelmet.
A szóban forgó kézitáska egyetlen dimenziója sem éri el az egy millimétert: mérete 657 x 222 x 700 mikron.
Az alkotók szerint a táska elég keskeny ahhoz, hogy átférjen egy tű fokán, mégis tartalmazza a francia luxusmárka jól ismert mintáit. Az innovatív módszerekkel készült alkotás végül több mint 63 ezer dollárért (közel 23 millió forintért) kelt el egy aukción, amelyet a Pharrell Williams által alapított Joopiter aukciósház szervezett.
Funkcionalitását vesztett márkajelzés
A táska elkészítése technológiai bravúrnak számít:
a dizájner-termék bizonyítja a 3D-nyomtatás fantasztikus lehetőségeit, nemcsak nagy léptékű tárgyak tekintetében, hanem mikroszinten is.
A brooklyni művészcsoport mikroszkopikus kézitáskája egy egyedi, neonzöld színben fluoreszkáló darab, amely méreteiből adódóan emberi szemmel alig látható. A licitáló ezért mikroszkópot is kapott a táska mellé, hogy rendesen meg tudja nézni. Fontos megjegyezni, hogy bár a táska a jellegzetes Louis Vuitton-dizájnt mímeli, a projekt nem a luxusmárkához tartozott, hanem tisztán művészeti jelleggel folyt.
Az MSCHF szerint ez a táska a miniatürizálás végső szava, és ahogy egy funkcionális tárgy egyre kisebbé válik, úgy válik pusztán márkajelzővé.
A táska eladása óta az LVMH, a Louis Vuitton anyavállalata tovább erősítette gazdasági pozícióját: 2023-ban a teljes francia export négy százalékát adta a vállalat termékei, összesen 23,5 milliárd euró értékben. Az LVMH Franciaország egyik legismertebb vállalata, amely termékei nagy részét Franciaországban vagy Olaszországban állítja elő a prémium minőség megőrzése érdekében. Eladásaik 40 százalékát az ázsiai piacon, 25 százalékát pedig az Egyesült Államokban érték el az utolsó pénzügyi negyedévben.