Az 1940-es években Ralph és Luella Gamber méhészkedni kezdtek, mézet készítettek a szomszédoknak, a barátoknak, mígnem kialakult egy a mézbirodalom, a holland Gold Honey cég, ami immár 75 éve működik. A páros az 50-es évek végén Woodrow és Rita Miller méhészekkel vacsorázott, ennek alkalmával született meg a macis üveg gondolata – írja a Designtaxi.
Garantált volt a siker
Éppen egy olyan korszakban jött az ihlet, amikor a rajzfilmes medvék – gondoljunk csak Micimackóra és Yogi Bearre (Maci Laci) – élénken a köztudatban voltak, és a plüssmackók is nagy népszerűségnek örvendtek. Ralph Gamber úgy gondolta, a medve és a méz összepasszolnak, miért ne vethetnék be ezt a csomagolásnál is?! „A mackók, Micimackó és Yogi Bear korszakában a mézevő medve az iparág ikonjává vált” – mondja Nancy Gamber, a házaspár legfiatalabb lánya, a holland Gold Honey vezérigazgatója. Visszaemlékezett: akkoriban ő és nővére, Marianne kézzel festették ki minden egyes medvének a fekete orrát és a szemét. Gamberék azonban soha nem szabadalmaztatták a dizájnt, így amikor más mézgyártók észrevették, hogy a közönség mennyire rajong a macimézért, lecsaptak és bemutatták a saját verziójukat.
A medvés üveg gyártása papíron jól hangzott, de nem volt egyszerű dolog akkoriban, hiszen a műanyag fröccsöntő technológia még gyerekcipőben járt. Gyakran szivárgott belőle az édes méz, ám a technológia fejlődésének hála ma már szivárgásmentes palackokkal dolgozhatnak, és jobban megjeleníthetik a vonásokat is. A maciméz 50. évfordulója alkalmából a Dutch Gold 2007-ben még egy névadó versenyt is rendezett, melyen a „Nugget” nyert.