Mexikóban megszívják, de a vásárlóknak jó lesz, hogy sokat ittunk a covid alatt
Mexikóban több mint félmilliárd liter eladatlan tequilát halmoztak fel, ami majdnem annyi, mint az ország egész éves termelése. Szemléletes példával élve ezzel a mennyiséggel kétszáz darab 50 méteres medencét lehetne teletölteni. A hivatalos adatok szerint a tavaly előállított 599 millió liter tequila körülbelül hatoda maradt készleten. „Sokkal több új párlatot desztillálnak, mint amennyit eladnak, és a készletek kezdenek felhalmozódni” – idézi a Financial Times Trevor Stirlinget, a Bernstein elemzőjét, aki szerint “a tequilaipar nagyon viharos 2025-re készül”.
Mexikó nemzeti italának népszerűsége gyorsan megugrott az elmúlt egy évtizedben, a szeszes ital az Egyesült Államokban mainstream termékké vált, részben az olyan hírességek által támogatott márkáknak köszönhetően, mint a George Clooney-féle Casamigos.
A kereslet azonban az elmúlt 18 hónapban visszaesett, mivel a világjárvány alatti fokozott italozás korszaka is lecsengett, és a fogyasztók a magasabb árak miatt kevesebb szeszt vásárolnak.
Míg 2021-ben 17 százalékos növekedést mértek a tequlia fogyasztásában, idén már 3 százalékos visszaesést.
A kereslet visszaesése mellett Trump fenyegetése tetézi a bajt, aki bejelentette, hogy 25 százalékos vámot szabnak ki déli szomszédjukra. Mindez pusztító hatással járna az iparágra és Mexikó gazdaságára, tekintve, hogy az ország exportjának 83 százalékát az USA vásárolja fel. A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy Donald Trump bejelentéseit nem kell feltétlenül komolyan venni, de a csökkenő keresletet mindenképpen.
A két legnagyobb tequila márka, a Bacardi tulajdonában lévő Patrón és a Casamigos már több mint egy éve csökkenti az árakat erre reagálva.